Efter lang tids venten, er de her igen!

Dette bliver så mit første indlæg herinde! :o)

Her til morges, da jeg sad og beundrede mine små, fine, nyindkøbte Hestenæser (Eretmodus Cyanostictus), så jeg et lille fnug ud af øjenkroven. Henne ved den venstre multikoloni. Hmm, det er sket så mange gange før, at jeg har håbet, men at det ikke var det jeg håbede, men kiggede dog alligevel derhen. Multierne strøg ned i deres sneglehuse - og det samme gjorde fnugget! Nåede ikke at se det ordentligt. Dog så jeg hvor det forsvandt hen: i et sneglehus. Devsærre lå der et andet et foran, og spærrede udsynet til indgangen.
Sad nu bomstille, og så på husene. Var det hvad jeg troede, det jeg havde set? Hmm ...Håbet svandt, nej, det var nok bare skidt og snavs, multierne havde fået til at lave et ryk i vandet, da de suste ned i deres huse ...
Skulle lige til at kigge væk igen, da mit øje fangede endnu en bevægelse. Sørgede for at sidde helt stille. Og dér, lige dér mellem multiernes sneglehuse, svømme et lille, levende "sandkorn" rundt. En lille multiunge! Senere spottede jeg endnu en. *rødmer*
Selv om dette er noget jeg har oplevet utallige gange nu, bliver glæden ved at opdage unger, stadig ikke mindre. Man får så'n god mavefornemmelse, når man ser alt ens "besvær" giver pote. :P
Hehe, tilgiv mig mit lille glædesindlæg, kunne bare ikke lade være!


Akvariet på billedet, er akvariet de går i. Det er kolonien til venstre, på billedet. Der bor 5 multier, i den koloni. Er lidt i tvivl om fordellingen er 1.4, eller 2.3 ...
Tak, tak. De er nu så hyggelige! :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap