Sverddrager yngel

Hei
Jeg kjøpte meg 3 sverddrager her for en liten stund tilbake, 3 dager etter fant jeg 8 små yngel i karet. Fikk reddet 7 stykker som jeg har i et nett ( med grus og masse planter) sammen med dei andre. Spørsmålet mitt er da hvor store disse små må være før jeg kan slippe dei tilbake sammen med dei andre uten å bli spist??
Maribrue
Hei Spørsmålet mitt er da hvor store disse små må være før jeg kan slippe dei tilbake sammen med dei andre uten å bli spist??


Jeg er ganske nybegynner, men har lest mange innlegg om nettopp dette, fordi jeg lurte på det selv Det som stort sett folk fikk til svar var at de kunne slippes sammen med de andre når de ikke passer inni munnen deres;-D

Jeg fikk 7 sverddrager-yngel selv for 4 uker siden, og til tross for at de har vokst en hel del har jeg valgt å ikke slippe dem enda. Når det dukket opp ca 25 molly-yngel og 17 platy-yngel skaffet jeg meg et eget kar til yngel. Så har ikke vært noen hast for min del. Går de i et lite nett blir det jo viktigere å få dem ut før

Mine fikk forresten fart på veksten etter at jeg begynte å fore med avskallet artemia i tillegg til yngelfor. De elsker det!
Takk for svar jeg skal prøve å klekke meg noen egg til dei og se hvordan det går.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap