Ynglekar

Jeg har 3 platyhunner som til stadighet får unger, som platy ofte får. Dessverre er det aldri noen overlevende. Jeg tenkte å prøve å få noen til å overleve ved hjelp av yngelkar. Nå ser 2 av hunnen sprekkferdige ut og den ene ser ut som at hun har en slags hvit ring rundt åpningen bak... Når bør jeg sette mødrene oppi ynglekaret? Synes jo litt synd på dem hvis de skal være der i mange dager, men samtidig vil jeg jo at ungene skal fødes oppi her sånn at de kan unngå å bli spist av de andre fiskene.

Er ikke så dreven i dette enda, men vil veldig gjerne lære. Så kom gjerne med råd og tips.
hei

Her i huset bruker jeg en 21,6l som yngel/føde kar.
Får fisken blir veldig fort stresser i den lille fødeboksen.

Rett etter fødselen så plukker jeg ut igjen hunnen og lar yngelen bli igjen alene i 21,6l`en
Tusen takk for godt tips. Det skal jeg virkelig følge opp. Er nå på utkikk etter et lite kar som jeg kan bruke til en annen anledning. De kommer jo til å yngle igjen.
Hei. Jeg er ganske fersk på området, og har også startet med å ha guppy og platt. Jeg har også nettopp hatt en platy som har fått unger. Det jeg gjorde, var å kjøpe et slikt fødekar http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=185 det har fungert veldig fint for min del. Ungene sklir rett igjennom "gulvet" og unngår dermed å bli spist. så får vi se om de lever opp.. Dette karet har jeg bare flytende på toppen i det store karret mitt. Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap