Artemia på dinopets.no?

Ebay er tingen for artemiaegg....
Dette er fôr til Triops, kjøp heller hos Aqua Joe på eBay. Her får du også komplett klekkekit også...

Billig og trygt!
Lars Jamne
Dette er fôr til Triops, kjøp heller hos [URLBLOCK1] på eBay. Her får du også komplett klekkekit også... Billig og trygt!


Men, hmm...
Dette er da artemia?:
http://dinopets.no/index.php?route=product/product&path=41&product_id=54

Mer stress å bestille fra utlandet mht. toll osv...
Sånt som under her kjøpte vi på den lokale dyrebutikken.
Blander det ut i varmt vann og lar det stå litt så gir vi det til yngel. Dei vokse fint på dette i starten.

Er ikke stress med toll og slikt på artemiaegg fra AquaJoe, det går under tollgrensen så det får du rett i postkassen din uten noen ekstra regning. Så da er det bare å sette i gang med klekkingen. 500 egg med "sea creatures" hjelper ikke stort hvis du skal fôre fisk - det er dessuten ikke Artemia.... 100g fra AquaJoe = mangfoldige tusen egg. Artemiaegg i Norge er alt for dyrt og klekkeprosenten er ofte alt for lavt.

Men skal du ha artemiaegg så må du også kjøpe/lage et klekkeri. Bestiller du i to omganger, da kommer begge i posten hver for seg og under tollgrensen så lenge du ber ham skrive $20 som max verdi... Funker hver gang!

Alternativt så går du får avskallet artemia som det henvises til - da får du ferdig pulver som du strør på overflaten - men en del fisk trenger levendefôr for å få jaktet maten sin....

Verdien av levendefôr ser du med en gang du ser hvordan yngel og annen mindre fisk farger ut og vokser til ved slikt fôr. Alle små stimfisker, apistgrammaer og diverse yngel blir KUN fôret med levendefôr hos meg. Har mye høyere overlevelserate på yngel, de små stimfiskene mine farger mye bedre ut nå og apistoene elsker å jakte på dem når de har dalt til bunnen av karet.... Derfor har jeg to klekkeri som går kontinuerlig slik at jeg har ny ladning artemia hver dag og to kulturer med grindalorm slik at jeg alltid har snacks tilgjengelig....
Du har uten tvil rett i att det sikkert er best med levendefor. Har bare ikkje kommet i gang med å lage det her heime. Av og til så har dei inne noe på Sartor som ligger i ein gjennomsiktig pose. Da er det full fest i alle karene her heime.

Ikkje for å avspore tråden heilt, men eg har sett att du selger Mineralstein. Er det slik som sneglene trenger. No kjøper vi på dyrebutikken men det koster 25 kroner og blir vekke etter noen korte uker.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap