Corydoras

For tre dager siden samlet jeg inn 10 cory-egg fra akvarieglasset. De ligger nå i et litersmål med luftestein i. Alle eggene ser ut til å være befruktet. De er mørkere brune og det kan se ut som det er en liten sort prikk i alle.

På søndag reiser jeg på ferie i en uke og akvariet/ eggene/yngelen vil ikke ha noe tilsyn den uken. I litersmålet vil jo yngelen dø av sult innen jeg er tilbake, men er det mulighet for at noen kan overleve hvis jeg nå gjemmer eggene blandt planter og steiner i akvariet? Kan det være nok mikro-organismer og for-rester i hovedakvariet på 100-110 liter til at de kan klare seg i en uke?
Dersom karet er godt innkjørt vil dette gå helt fint

Problemet er at de kan bli spist av andre fisker. Hvilke arter holder du i karet?
Det kommer jo litt an på om hvilke andre fisker det er i kar da ?
Har 11 kardinaltetra, 2 ancistrus, 4 kuhlier og 6 Cory Sterbai som går i karet.
Tror det kan bli problemer med å få de til å overleve da .
Du har ikke en føde -nettingboks du kan ha de i ?
Hvis du da har en dott med javamose i denne ,så er det større sjanse for at de vil overleve.
Ok. Takk for svar! Tetraene og algespiserne kan jeg nok fange og sette i en 10-liter den uka jeg er borte. Spiser kuhliene yngel?

Jeg trodde kanskje at et føde/yngelnett ville hindre yngelen i å lete i sanda etter mat? Har ikke javamose desverre.

Prøver å ta ut de overnevnte fiskene slik at det er kun Coryene og kuhliene igjen og legger eggene tilbake i hovedkaret i et område med mye gjemmesteder og håper det beste.

Typisk at de skulle legge egg akkurat nå!
Det er ofte sånn at de legger egg når det minst passer
Hjelper nok godt på at du tar ut de fiskene,ålene aner jeg ikke hvordan de er ,men du har nok større sjanse uansett når du tar ut Tetraene og Ancitrusene. Lykke til i allefall og skulle det ikke gå så bra ,så er de i gang og legger nok egg flere ganger
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap