Guppy

Hei
Jeg driver nå å bygger opp en ny stamme med guppy. Prøver å bli kvitt en del av innavlen. Det jeg er litt usikker på er hvor mang stammer (1hanne å 3hunner) jeg kan ha i en 55L. ynglet blir flyttet over i eget akvarie.

mvh
jojj
2 hanner og noen hunner burde holde, det blir fort flere. Du bør sørge for at ikke hunnene og hannene er i slekt, for å sikre bra helse på avkomet.
Inaktiv bruker
Hvorfor flytter du yngelen, spiser foreldrene yngelen hos deg? Jeg har hatt endlers guppy og de greide aldri å spise yngelen, det hendte seg at de prøvde å nappe litt etter dem, men de små er så raske. Og de som ikke er raske nok kan jo like gjerne dø, siden de ikke er av de sterkeste uansett.

En endlers guppyhunn kan være befruktet av en hanne og føde i flere omganger uten å la seg befrukte av en ny hanne, så om du skal sikre deg at en guppyhunn og en hann virkelig krysses må du la hunnen føde to ganger før det tredje kullet da garantert er avkom mellom de to foreldrene.

Hvis du virkelig vil være sikker på hvem som er foreldrene bør du ha kun en hann og en hunn i det akvariet, om du skjønner, da er du sikret at avkommene er krysset mellom de to og at de arver foreldrenes farger osv. På den annen side tror jeg de trives bedre i flokk og med mange sammen, ihvertfall gjorde de det her hos meg. Endlers trives også best i små akvarier, så de passer jo ypperlig i 43- 63 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap