Kuhli lek??:)

Har 5 svarte (ser mer brune ut, kuhli åler I dag har to av de flydd opp og ned langs sida på akvariet hele dagen Er dette lek eller er de stressa eller hva kan det være?? De tar seg en god del runder også er det inn i javabregna i noen få sekunder også er det opp og ned igjen... Men jeg syns det er rart det bare er to av de, de andre ligger bare inne i javabregna Har sett egg i noen av kuhliene når jeg har lyst på de mens de ligger inne javabregna De to har holdt på fra morgenen i dag uten stopp... Veit noen hva det kommer av??
Dette er vanlig oppførsel på kuhlii, spesielt om de befinner seg i nye omgivelser. Ingen er vel helt sikkert på hvorfor de oppfører seg slik, men det virker ikke som de mistrives om de holder på med det. Min flokk på 15 stykker holdt på med denne dansen i et halvt år, nesten konstant. Veldig stressende akvarium å se på for å si det slik. Så sluttet de plutselig og siden har de nesten vært usynlige i akvariet. Rare fisker
At de ikke blir svimle, jeg blir jo svimmel bare av og se på de:P
Ja, det er til å bli svimmel av :P Jeg hadde altså 15 slike svimekopper som holdt på slik et halvt års tid så det virker ikke som de blir særlig slitne av det, men jeg ble
Hehe får la være og glo i det hjørnet da Kanskje det blir noe yngel etterhvert da Har kuhliene alltid egg?? Den ene har masse egg
Mine har egg hele tiden, men å få kuhlii til å leke, og få fram yngel, er ikke så lett å planlegge. De som har fått yngel på de har ingen "oppskrift" på hvordan det har skjedd. Det bare dukker opp små åler i karet. Muligens krever de litt lav ph siden en del har fortalt om at yngel har kommet i akvarier som har stått uten stell en stund.

Eggene er grønne og spres nesten ved vannflaten mens hannen og hunnen tvinner seg rundt hverandre. Eller, det er ihvertfall det jeg har lest
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap