Hjelp, bebiser på gang!

O lykke! Sommerfuglciklidene mine har lagt egg Så d ved en tilfeldighet, hadde jo håpet siden hunnen var rød på buken og de virket veldig forelska. Nå er altså eggene her, hva gjør jeg nå? Skal jeg ta ut eggene, foreldrene eller begge deler? Eller ingen av delene? Bytter vann hver 2.uke, skal jeg gjøre det oftere nå? Har jo skjønt at det sjelden klaffer på første forsøk, men vil jo gjerne gjøre mitt for å øke sjansene. Noen som har erfaringer?
Her i fiskebasen står det en del. Om du klikker helt nederst der det står at så og så mange har registrert oppdrett på de så får du enda mer info (hold pekeren over navnene).
Takk og bukk! Har letet litt her inne, men synes folk sier så mye forskjellig. Får vel lete litt mer
Det er nok helst det at fisker er individer og det som fungerer for noen fungerer nødvendigvis ikke for alle. Derfor er det litt greit å lese gjennom erfaringene til flere og prøve seg litt frem.

Jeg har et sammensveiset sommerfuglciklidepar gående her hos meg som legger egg jevnlig, men hunnen er veldig glad i kaviar. Kan ikke si jeg er så veldig lei meg for det siden jeg egentlig ikke har så lyst til å avle på de
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap