L029 vifter på noe inni hulen sin? er dette mulig?!

Hei, har 3 spørsmål jeg håper noen kan svare på.

SPØRSMÅL 1:

Har en L029 som går i et selskapskar. Ca 14 cm lang(?)
I dette karet har jeg også litt forskjellig annen fisk (Kan sees på min profil).
Mallen går under navnet Molly, nå ligger Molly inne i hulen sin, som er en borg, (det er her h*n holder til). Og der ligger h*n å vifter med alle finner..
Har sett denne oppførselen før på mine ancistrus når de ligger og vifter på egg.

MEN, jeg har kun 3 maller i karet. En albino ancistrus gutt. En Gibbiceps (tror jeg) på ca 20 cm og Molly.

Jeg har ikke sjans til å se inn i hulen. Men er det mulig at L029 og gibbicepsen har lekt?!
Jeg har litt vanskelig å tro at dette er mulig.
Det var jo ikke i tankene en gang at det kunne komme noe yngel i dette karet.

SPØRSMÅL 2:
Har også noen L046. Har 2 store hanner sammen med 4 andre L046 på 1,3 - 1,4 år.
Idag hadde jeg ikke sett alle sammen, så jeg tok frem lommelykta og begynte å lyse. Så ser jeg at den ene hannen har en annen zebra inne i hulen sin. Den store hannen er ytterst.
Hva bør jeg gjøre? Er det romantikk på gang eller bør jeg få ut den mindre zebraen?

SPØRSMÅL 3:
Jeg har noen ancistrus yngel som akkurat har forlatt hulen sin. Har en innvendig Fluwel pumpe som var med karet da jeg kjøpte det (110liter). Og en eheim pumpe, husker ikke hvilken type, mulig det er bilde på min profil, hvis ikke skal jeg finne det ut.
Vi satt å så på de små igår som for første gang var ute av hulen og så at en liten en ble sugd inn i Fluwel pumpa. Da ble det full panikk blant vi som sto å så på. Vi fant igjen den lille inne i pumpa, uskadd og fikk den tilbake i akvariet. Den svømte glad avgårde, heldigvis Fluwel pumpen er nå skrudd av. Noen andre som har erfaring med dette? Hva skal jeg gjøre? Kan de bli sugd inn i Eheim pumpen også? Jeg har ingen fødekasse som de kan bo i til de blir større..

Må si jeg nesten svetter litt her jeg sitter ; ))

Håper noen tar seg tid til å svare
Tilfeldig bekjentskap
© geir kristian teigland
Reklame for plussmedlemskap