Discus som surrogatforeldre?

Hei!

Jeg har vist en babyboom hos meg personlig og i mine akvarier.

Har 2 lekspas Discus, og det ene parret la egg for 2 dager siden.
Igår la det andre parret egg i en bb 180 liter som de går i, men mitt spørsmål er :
Kan jeg overføre yngelen fra det ene parret over til det andre?

Tingen er at jeg det første parret som la egg for 2 dager siden la eggene i "selvskapskarret".
Jeg har klippet av planten som de la eggene på, og disse ligger nå i en 12 liter med brusstein og hangonfilter med ca 31 c temperatur.
Det ser ut som det er blitt veldig mange hvite egg, men det er alikevell bortimot 60 egg som ser helt fine ut.

Siden disse eggene ligger 1 dag forran de andre, tror dere det kan være noe mulighet for å overføre denne yngelen i perioden hvor parr nummer 2 (som la egg igår) klekker?


Har forresten fått bortimot 100 Cory egg og en diger klase med L144 malle egg som også ble lagt igår, så her er det kaos om dagen

Mvh

Christian
n
Så gøy med egg da!!! bra jobbet.

Det er vel lit sansynelig at et ciklide par vil passe på ynglen til et aner ciklide par.
Jeg har selv fått yngel på noen forskjellige ciklider. Der har jeg prøvd å legge yngel fra et par til et anet. Det har aldri gått for meg,men vis du vill kan du jo prøve.

Jeg hadde ambefalt å ikke prøve.
Lykke til, med egg og yngel.

Yngelen som plasseres hos fosterforeldre må alltid være yngre enn de som er født hos fosterforeldrene. De vil se at nykommerne er større og følgelig er en fare for deres egne.
24 timer er lenge i discusverdenen og du vet kansje hvor fort en discusyngel vokser,
den kan bli over 5 cm på seks uker. Det er over en mm om dagen.
Men for all del, prøv, discus har, og kan heller ikke lese læreboka.
Her er en link til en artikkel om adopsjon hos Apistogramma, håper den kan være til hjelp:
Hvor lenge varer yngelpleien hos discus?
ohr
Hvor lenge varer yngelpleien hos discus?

Rundt tre uker
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap