Oppdrett?

For et par måneder var jeg på let etter et lite nano som jeg hadde tenkt å eksprimentere litt med, men når jeg var innom en av akvariebutikkene hadde de en stabel med ca tyve 60 liters akvarier for bare 200 kroner per stykk. De hadde ikke noe utstyr, men det var så billig at jeg tok tre stykker og fikk en god pris på 400kr. Nå har jeg endelig fått malt akvariene med svart maling som bakgrunn, satt dem inn i et veldig billig og solid reol fra Clahs Ohlson, og fått satt på plass lysarmaturer, pumper og varmekolber og innredet akvariene enkelt og ryddig.

Det eneste som mangler nå er fisk. Dette skal være en oppdrettsreol.
Jeg har tenkt litt på forskjellig, men jeg trenger litt hjelp.
Så spørsmålet mitt lyder slik: Hvilket fisker kan jeg satse på for å kunne tjene litt og som passer til disse akvariene? Når jeg nå starter med dette oppdretts prosjektet er det ikke bare fordi det er utrolig gøy, men også fordi jeg vil prøve å tjene litt penger på det. Så vis noen vil komme med tips til fisk som har høy etterspørsel og som man kan tjene litt på så hadde jeg blitt kjempetakknemlig! Takk for alle tips og kommentarer!
akvariehobby er en hobby det ikke er lett å tjene på med mindre man gjør det stort (butikk) men akuratt nå er jo nano fisker å dyr så populære, så du kunne jo prøvd å oppdrette noen fine reker.
noen nanofisker fks små tanganyika sneglehus lekere.
ellers er jo L maller ganske populære, fks ancistrus super rot er jo det "nyeste" og har generelt god etterspørsel =)

bare forslag
Takk for svar. Det kom kanksje litt feil ut det med at jeg skal tjene penger på det. Jeg vet det ikke er noe å tjene noe på, men lurte bare på om det var noen fisker som man kunnne tjene lit bedre enn en 10 kroning slik at jeg kan bruke pengene på å utvide til flere akvarier og kanskje flere oppdrett. Men takk for tipset.
Det jeg har tenkt mest på er vel hovedsakelig cilkider og dvergciklider og kanskje corydoras eller noe. Har dere noen tips til noen slike fisk som kan funke som oppdrettsfisk? Har sett masse på ciklider, men lurer på om det er noen som er spesiellt bra, fine, kule eller.. ja dere sjønner tegninga..
jeg liker godt dverciklider.
som bolivianske ciklider, dverg tanganyika ciklider, kurveciklide osv.
men de er ikke akuratt dyre, og vil du ha mer en 10 kr fr fisken må du nok gå over te noe mer "fancy" meeeeeeen eg velger alltid å oppdrette og holde fisker eg virkelig vil ha syns det er viktigst å holde fisk man har litt "lidenskap" for =)
Ja er helt enig i det, det er vel grunnen til at jeg kommer til å ha minst en ciklideart i et av akvariene. I det ene akvariet skal jeg enten ha bolivianske eller vanlig sommerfuglciklide, men jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal velge. Står kanskje mest for vanlig sommerfuglcilkide, men jeg er som sakt veldig usikker. De er tross alt noen utrolig nydelige fisker begge to. Hva bør jeg velge?
finnes det noen andre spennende ciklidearter? Jeg synes jo apistogramma er helt fantastiske. Noen tips? Hva med regnbueciklide(Apistogramma agassizii)?
Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap