Egg på sandmalle

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan stelle med dem?

Jeg skulle flytte på fiskene, og der var det jammen egg... Hannen slapp eggene så da var det lurest å ta dem opp å legge dem i egen boks, men nå er jeg ganske blank.. Kan en ta utgangspunk i samme måte som med corydoras?

Link til bilder av eggene:
Therese Supphellen
Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan stelle med dem? Jeg skulle flytte på fiskene, og der var det jammen egg... Hannen slapp eggene så da var det lurest å ta dem opp å legge dem i egen boks, men nå er jeg ganske blank.. Kan en ta utgangspunk i samme måte som med corydoras? Link til bilder av eggene: [URLBLOCK1]





Tror først du må forklare hva type malle dette egentlig er. For sandmalle er det vel ingen malle som heter. Finner det ikke i basen her iallefall. kanskje et par bilder ville hjelpe oss som undrer?


Link til bilde. Skal finne navnet på den også
Gikk litt fort i svingene her..
Crossoloricaria Spicies Peru er navnet på fisken
Egg
Hei
Har ikke erfaring med denne arten,men drettet en del planiloricada.sp
før,nær beslekted vil jeg tro?
Ta ut eggklasen putt den i en breeding boks el lign.Fra min erfaring klekket de noen ganger,andre ganger mislykkes det...Du får bare prøve
Lykke til i hvertfall
Mvh Geir
Hvordan skal jeg stelle med dem?
Prøvde å ta bort to egg med pinsett, men de satt så godt fast at jeg lot dem bare være..
Må jeg ha luft til dem, eller holder det at jeg bytter vann to ganger til dagen?
Mener jeg brukte luftestein.Noen ganger sopp middel for å hindre mugg,om de klekker har vel kanskje litt å si hvor lenge hannen har "suttet" på eggklasen? Siden det er en stund siden jeg holdt på med dette bokse greiene.Får du sikkert noen mer vettuge svar fra ekspertene her inne på denslags
Geir
Dette er spennede!

For det første er dette helt sikkert ikke en Planiloricaria, den har en helt annen kropsform og en megte rund "nese"

Det kan være en Crossoloricaria eller en Pseudohemiodon, den enste sikre måten å skille disse på er å ta et bilde av magen. Crossoloricaria har beinplater i ytterkant på magen mens Pseudohemiodon har beinplater på hele magen.

Jeg har i den senere tiden fått en ukjent Crossoloricaria art og en en ukjent Pseudohemiodon art på importer fra Peru. Dette er spennede arter og de er utvilsomt undervurduert i hobbyen.

Jeg hadde satt pris på mer info om dine fisker, størrelse, antall, opprinelse og flere bilder. Både av egg, underside av fisk og munn, samt flere bilder av fisken.

Eggene kan du klekke i en fødeboks, de henger godt sammen, og du må forhindre at det kommer mugg. Renslighet er viktig. Et problem med mange av disse artene er at eggskallet kan være ganske tjukt, så man må hjelpe yngelen ut. Vanntempratur vil avgjøre eggenes utvikling.

E
Erlend D Bertelsen
. Jeg hadde satt pris på mer info om dine fisker, størrelse, antall, opprinelse og flere bilder. Både av egg, underside av fisk og munn, samt flere bilder av fisken.


Disse er vilfanget fra Peru, og navnet vi fikk når vi kjøpte dem var Crossoloricaria Spicies Peru.
Vi har 8 stk av dem, den største er ca 15 cm.

Følg oss på Facebook , der ligger det bilder av eggene og fisken. Det blir lagt ut flere bilder av utviklingen de neste dagene.
Fiskene ligger stortsett nede i sanden, så de er ikke de letteste å få tatt bilde av Men jeg skal prøve

Hvor lang tid vil det ta før eggene evt. begynner å klekke?
Dette er spennende
Jeg har sett mer på bildene og det ser ut som Crossoloricaria bahuaja, men da dette ikke alltid er så enkle arter å fastslå ID på, må denne identifiseringenen vurderes. For å fastslå sikker ID på de peruvianske crossoloricaria artene (Det finnes bare to beskrvede) må man se på tenner og skjeggtømmer i munnen. Jeg tror ikke dette er den som heter Crossiloricaraia sp. Peru, da den her mindre mønster på nesen en hva dine har, og fasongen på rostrumet stemmer ikke helt. Jeg har Crossiloricaraia sp. Peru selv. (Tror jeg)

Anngående egg, kan du trolig forvendte klekking mellomt 10 og 11 dager, ved temparaturer mellom 24 og 28 grader. (Høyere temp øker prosessen)

E



Tusen takk for tilbakemeldingene
Var foresten inne på hjemmesiden din, den var kjempe bra Lagret under favoritter.
Tilfeldig bekjentskap
© Helle Aamelfot
Reklame for plussmedlemskap