Egg?!?

Er forholdsvis ny i dette og har ikke hatt noe yngel før. Har oppdaget 2 yngler nå.. aner ikke hva det kan være.. men tipper på guppy eller sverddrager. Den ene har jeg fått oppi ei føde kasse for han var lett å fange, den andre finner jeg ikke så kan godt hende det er flere som lurer i karet. Er jo 180 liter så er nok av gjemmesteder... Mens jeg lette oppdaget jeg flere "egg" som lå rundt omkring i sanden og på noen blader.. har sikkert sett mellom 5-10 av dem. Jeg flyttet den som lå på flyteplanen over i fødekaret for å ta bilde ble veldig dårlig kvalitet, men kanskje noen klarer å se hva dette er?

Er det et egg eller hva annet kan det være. Virker som at det er levende i alle fall
Det ser ut som pestsnegler, gjør det ikke? Jeg har iallefall ikke sett slike egg før. Hvilke fisk har du?
Det på bildet er en pestsnegle.

Guppy og sverddragere legger ikke egg
Inaktiv bruker
Het vanlig pestsnegle, nyttig skapning.
Sverd drager, Guppy, platy molly mm. føder levende unger.
hehe... jeg var dårlig til å forklare!! Skjønte at de ikke var guppy eller sverdrager.. men tenkte det var noen av tetraene mine eller barberene mine som hadde lagt egg.. men jeg ser nå at det ikke er egg i alle fall for de har følehorn :P Men hvis det er bra for karet er jo det bare flott! Hvordan får man sånne egentlig?
Inaktiv bruker
De ligger gjerne i røttene på planter man kjøper.
Tilfeldig bekjentskap
© Sara Thorsby
Reklame for plussmedlemskap