Avskallede artemiaegg

Noe som har erfaring med avskallede artemiaegg??Skal disse klekkes eller kan jeg bare ha dem rett i karet??
Disse kan ikke klekkes, så de må nødvendigvis fores med som de er. Strø på overflata, eller bløtlegg for så å fore til bunnlevende fisk...
Ok,åssen farge er det på disse,de som må klekkes er jo gråbrune.
Sissimor
Disse kan ikke klekkes, så de må nødvendigvis fores med som de er. Strø på overflata, eller bløtlegg for så å fore til bunnlevende fisk...


Joda, de kan godt klekkes dersom man kjøper slike som "svømmer" i en saltvannsoppløsning. Men holdbarheten er mye kortere enn for "vanlige" artemiaegg.

Se vedlagt link (engelsk).

http://edis.ifas.ufl.edu/fa023
Skal du fôre bunnfisk med dette "støvet" må du helst slå av filter, for ellers blir det sugd inn i filteret. Dette fôret blir mest brukt som oppdrettsfôr til nyklekt yngel og til svært små fiskearter, og egner seg heller dårlig til større fisk.

Jeg vil si at fôret er lyst rød-brunt.
Jeg pleier å ta en liten mengde mellom tommel og pekefinger, knipe godt og dyppe fingrene under vann hvor jeg gnir fingrene mot hverandre. Da synker mesteparten til bunn. Litt av det havner likevel på overflaten hvor det flyter en god stund før det bløtes opp og synker. Har man fisk som beiter i overflaten så er det bare en fordel.

Det er først og fremst småfisk (stjernedanio, pygmegurami) som er tiltenkt dette her hos meg, men både sommerfuglciklidene og tetraene er ivrige på dette og coryene og kuhliiålene tar det som ender på bunne. Dette er kraftig kost så det bør ikke gis for ofte eller i for store mengder.

Jeg har ikke funnet det nødvendig å slå av filteret når jeg mater med dette, men er det kraftig sirkulasjon i karet så er det antagelig ikke så dumt.
Ok,takk for svar folkens,nå ble jeg litt klokere i dag også
Jeg bruker engangssprøyter uten nål. Slike kan kjøpes på apoteket for en billig penge. Sprøytene kan brukes mange ganger.
Eggene bløtlegges noen få minutter før jeg suger opp en dose med sprøyta og leverer maten der jeg ønsker. Slange for luftpumpe kan også festes på sprøyta slik at du kan levere maten mer nøyaktig.
Jeg bruker 10ml sprøyte med slange jeg også når jeg leverer klekte artemia..Det funker bra det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap