Sterbai yngel

I dag fant jeg yngel fra mine nyinnkjøpte sterbaiene mine. Noen bittebitte små. Desverre var de døde, og jeg har ikke sett et eneste egg. Jeg har ikke sett lek på de heller, så det var det Jeg må følge med bedre neste gang !! ( Lett frustrert og irritert på meg selv)
Hva med litt oppmuntring folkens, jeg trenger litt
Åh, det var leit! Trist å finne sånne søte små døde.
Du fant dem i vanlig selskapskar? Det er muligens vannbytte med for kaldt vann som er årsaken. Bare noen få graders forskjell er nok til å få yngel til og bukke under

De går i eget kar, men det kan være som du sier at vannbytte med senking av temperatur er årsaken.
Uansett er jeg jo fornøyd med å ha fått de i gang
Jeg skal følge nøye med i fremtiden
Ja, det skifter fort her i verden
I går døde sterbai yngel og litt lei meg for det - nå ligger ancistrusen min på egg i hula si
mona o
Åh, det var leit! Trist å finne sånne søte små døde. Du fant dem i vanlig selskapskar? Det er muligens vannbytte med for kaldt vann som er årsaken. Bare noen få graders forskjell er nok til å få yngel til og bukke under :-(

Hva synes du jeg skal gjøre for å trigge lek på de igjen ? Jeg innser at vannbyttene mine er det som har tatt livet av yngelen, og vil jo gjerne ha litt råd her
Hmm, hele akvaforum er full av cory folk, og ingen tips ??
Er det noe med meg kanskje ??

Mona ! De går i eget artskar 15 stk på 110 liter
Et godt vannbytte og fôring med frosne mygglarver eller frossen artemia pleier å gjøre susen hos mine.
Hvis jeg gjør dette på kvelden så finner jeg som regel glass og planter klistret med egg morgenen etter
Takk for svar. Jeg gjør jo det du beskriver, men det er fortsatt ikke noe " smell" i sakene Irriterer meg at jeg ikke får noe dreis på dette. Gleden er vel da større når vi fikser det
Vannbytte i dag, med mygglarver til middag, myye mygglarver !
Du kan jo prøve å flytte om litt på innredningen også kanskje? Coryer er ganske lettlurte på den måten og tror straks de har kommet til et nytt og spennende sted og det kan også trigge til lek

Nå vet jeg ikke hva PH'n din ligger på, men mine coryer leker også lettest i surt vann så her ligger PH på 5, justerer den med eikebark-ekstrakt, catappa og eikeblader

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap