Sverddrage

Hei

Vet at dette kanskje er en enkel ting innen oppdrett, men har et spørsmål til dere:

Hva tror dere om denne sverddrage hunnen?

Tror selv at det begynner å nærme seg, hun begynner å bli mørk bak og synes selv at magen ser ganske flat ut (firkantet).

Har hatt et kaldt vannsskifte i dag så er litt spent.

Håper på svar.
Synes ikke hun ser helt fødeklar ut!
Ok

Hvordan bør den se ut?

Det som ikke vises er at det er mange svarte prikker bak i det litt mørke feltet.
Noen flere på den ene siden.
De ser sprekkferdig ut og det svarte feltet er veldig sort.
Aha da kan hun nok bli enda noe mørkere ja
Noen ide om hvor mange dager det kan ta?
Har 4 stk hunner som alle er på vei til å bli ferdige

Aldri hatt sverddrager før, derfor ikke helt sikker på hvordan de skal se ut xD
Det er vanskelig å si, du ser som regel når hun er klar. Når hun er så sprekk ferdig at man nesten skulle tro at hun revner. Kan tenke meg du må vente 1 uke til og se etter da.
Takk for svar ^^

Skal prøve å følge nøye med fremover
For meg ser det egentlig mer ut som en platyhann!? Det kan også være en ung Sverddragerhann som begynner å utvikle gonopodiet og sverd. Hos noen hanner kan det utvikle seg svært sent.

Har du flere bilder av fisken?
Kan godt prøve å ta noen flere ^^
Inaktiv bruker
[QUOTE=Janne]For meg ser det egentlig mer ut som en platyhann!? Det kan også være en ung Sverddragerhann som begynner å utvikle gonopodiet og sverd. Hos noen hanner kan det utvikle seg svært sent.

Har du flere bilder av fisken?[/QUOTEdet var som om du tok ordene rett ut av munnen min. :P Vi får se
Her kommer 3 bilder av de ulike sverddragene jeg har.
Kommer 2 til.
Og her er den siste

Har en tydelig hanne i tillegg.
Ca 5 cm alle sammen. De er kjøpt samtidig for snart 2 mnd siden.
Har sett på alle fiskene og finnene som er under ved endetarmen. Det er kun han som er tydelig han som har den typiske mannefinnen, mens de 4 andre har den som er mer typisk for hun. Tenkte bare å gi den opplysningen og høre hva dere finner ut om hunnene da
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap