Trenger råd angående ancistrus yngel

Ancistrusene klekket i dag, og jeg vil gjerne få disse frem. Jeg må reise på julefeiring på fredag, og er ikke tilbake før på mandag kveld, og da er vel disse frittsvømmende. Dette vil høyst sannsynlig ende med at de blir mat i karet de er i. Er i villrede om hva jeg bør gjøre rett og slett. Har noen tips til meg ?
Tidsmessig kan det gå at de fremdeles vil være i hulen mandag kveld.

Men hva er det du vil gjøre da som du ikke kan gjøre allerede nå? Kan du ikke bare flytte hulen?
Ideen min var å sette de i en breeding box for å forsikre meg om at de fikk en bedre sjanse til å vokse opp, men jeg kan jo ikke det når jeg er bortreist i flere dager. Kanskje jeg like greit kan sette hulen over i oppvekstkaret selv om det der går unge palletter ?
Eg bruker selv slike bokser, men ikke til Ancistrus siden kullene pleier å være så store.
Tidligere har eg hatt mange Ancistruskull som har vokst opp med blant annet voksne palettciklider, så planen din går garantert bra
Takker, jeg setter de over i morgen Det er litt vanskelig å se hvor mange det er, men at det er 20-30 vil jeg anta. Skal jeg la hannen bli igjen i hovedkaret, eller la han bli med ?
La han bli med over, du, så passer han på ungene. Dessuten er det ikke alltid så lett å få hannen ut av hulen heller.

Er vannverdiene ganske like slik at du slipper tilvenning?
Ph er lik, men i malawi tanken er Gh 11-12 mens i yngelkaret er den på 7. Byttet vann på yngelkaret i dag, og tenkte at jeg skulle ta et vannbytte med vann fra malawiene i yngelkaret for å øke Gh noe her ? Ikke noe nitritt eller nevneverdig nitrat i noen av dem selvfølgelig
Eg ville tatt tilvenning, og ikke økt GH.
Ok, da gjør jeg det i morgen, og håper at de små fikser dette Takk for hjelpen !
Jeg rakk aldri å gjennomføre planen grunnet 2 små engler av arten Homo sapiens Nå når vi er kommet velberget over fjellet fra stormen ser jeg at Far fortsatt holder yngelen i hula si. det er en anselig mengde av de, og jeg følger med slik at når de er starter å bli frittsvømmende tilvenner jeg de yngelkarets verdier tror du/dette går bra ?
Status i dag for de som måtte være intr.
Yngelen går i oppvekstkaret sammen med hannen. Hula er med, og det virker som om det er et trygt sted for de å være innimellom. Det er vel omtrent 30 stykker skulle jeg tro, og ingen dødsfall så langt jeg kan se Forer med malletabletter og squash. Akkurat nå tror jeg alle sammen sitter på skiven med squash Hannen begynner nå å bevege seg mer ut av hula, og jeg tenker jeg setter denne tilbake i hoved karet om en dag eller to. han kan spise seg opp litt før han trår til igjen Det er artig å studere de bittesmå sugemunnene overalt i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap