Hei! har fått unger på endlers guppy og har spørsmål :)!

Hei! jeg hadde kjøpt noen endlers guppier , 2 gutter og 2 jenter, den ene jenta hadde visst unger og har fødet i dag, i en føde kasse uten rist med en del planter oppi, Har alle guppine oppi der for hvis jeg tar dem ut i akvarie blir dem spist, Men da lurer jeg på om morra eller faren spiser ungene hvis ikke må jeg gjøre noe lurt! Håper ikke at dem spiser ungene, har bare 2 stykker det kommer nok flere,,,,,
Trenger svar! :o
Trenger svar :O Den føder nå å vet ingentingen hva jeg skal gjøre :O:O
Ta ut foreldrene og la yngelen være i fødekaret. Både mor og far spiser gjerne yngel,de er ingen yngelpassere

Men få gjerne fatt i flere hunner ,det bør være flere hunner enn hanner for at de ikke skal bli plaget for mye ,1 han til 3 hunner forereksempel.
Inaktiv bruker
Em, jeg bare spør. HVORFOR satte du mor OG far i rugekassen? De føder levende yngel, så de blir befruktet LENGE før de finner ut at de skal bli drektig.
Så, om du ikke var klar over det så er du det nå, om du absolutt må ha noen i rugekarr, så holder det med mor.
Men det er ikke og anbefale siden fisken kan bli stressa av det, da kan det ende tragisk.
De beste du kan göre är;

1. Mye planter som yngeln kan gjömme sig i. Gärna flytplanter som har små rötter som ger ett bra skydd vid vattenytan. Även javamossa lr annat för de ynglen som helldre vill gömma sig på botten

2. Skaffa dig 4 extra honor. Som tidigare skribent sa så blir de veldigt stressade hvis de är samma mengd hanar som honor. + att har du fler honor så kommer de bli massa yngel og då gör de inte så mye om ett og annet yngel blir spist
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap