Dilemma! corydoras yngel i tomt 240liter kar

Lite dilemma her..

Flyttet discusene og gruppen med vf corydoras sterbai over i en 240liter mens jeg tok en større rengjøring i hovedkaret. Resulterte i en del corydorasegg på ruta. Noen ble spise opp av discusene og jeg tipper det var 4-5egg igjen da jeg flyttet all fisk tilbake i hovedkar.

240litern skal nå settes opp som malawikar og steiner osv ligger klart i bøtter ved siden av karet. Hadde tenkt å prøve å plukke ut eggene forsiktig og legge de i en ynglekasse i ett annet kar før jeg begynte innredningen.

Meen, småttisene hadde en annen plan, da jeg kom hjem istad så jeg 2-3bittesmå corybabyer som svømte ivrig rundt nede i sanden mens den siste drev å kjempet seg vei ut av egget på ruta. (flott syn forresten, å se yngelen komme seg ut av egget!)

Så nå er det iallefall 3stk frittsvømmende yngel alene i 240literen. Dukker da opp noen spørsmål:

Det er kun sand, vann og corybabyer oppi der. Veeeldig vanskelig å se de, ser de kun når de svømmer innimellom. Går det ann å få de opp av karet, og hvordan gjøres det?

Om de bør bli værende; hvor fort vokser de? Kjedelig å ha ett uinnredet kar med kun sand oppi midt i stua for lenge!

Ser at de er bittesmå hvite vannlopper(?) som spretter rundt i vannet, er dette noe coryene kan spise?

Har ikke lyst å starte innredning av malawikar og da helt garantert ta knekken på dem så håper noen har noen råd om hva som burde gjøres her

Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap