Flytte guppy yngel?

hei. jeg har n fått guppy unger, og har de i fødekassa. mor fødte ikke der, men jeg har flytten den dit. lurer nå på kan jeg ha ungene i et eget akvarium ? Må det være pumpe ???

håper på et hjelpende svar )


Inaktiv bruker
Det går an å ha dem i eget akvarium. JA! Så klart må du ha egent filter/pumpe til dem.

Hvis du skal flytte dem er det også viktig at filteret dit de skal er innkjørt og at det ikke er forskjellig vannverdi i de forskjellige akvariene. Hardt og basisk vann er tingen.
jeg spørr kanskje dumt , men jeg har kun hat en gullfisk før. og det blir ikke helt på samme nivå som nå, så vil bare være helt sikker før jeg gjør noe.

takk for svar
Inaktiv bruker
Gullfisk trenger mer en guppy, men ingen spørsmål er så dumme at det ikke finnes et svar.
Du må ikke ha pumpe hvis du bytter mye vann hver dag Men det blir mye mindre arbeid med vannbytter osv. hvis du har pumpe.
jeg har en ekstra pumpe. så da setter jeg på den må få til no varme også, har ikke ekstra varmekolbe, hmm får ikke opp varmen på vannet med den lampa jeg bruker nå. så de får være i fødekassa til jeg har fått fiksa det


mange takk
bare for å ha sagt det, da jeg hadde gullfisk (ca 5år siden) så hadde jeg kun en bolle med en fisk i og ei kjedlig plante. det var alt en gullfisk trenger, fortalte de meg , ingenting om varme og hvordan vannet skulle være osv. så nå prøver jeg og lære meg det som er nødvendig mm. for å ikke havne i den situasjen der igjen.
Inaktiv bruker
Lykke til.

(Ja jeg fikk samme beskjeden, men jeg flytta dem over i et akvarium med skikkelig vann etter 5 dagen :P Stakkars fiskene.)
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap