Lek? c. adolfoi

har et selskapskar på 405L som det går litt forskjellig oppi inkludert 5stk C. Adolfoi.
satt meg ned forran akvariet iste og så at den ene adolfoien for og stilte seg foran to av de andre og når en av de to flyttet seg nermere den som kom bort til de så det ut som de sto i T posisjonen. det var liksom litt rart fordi den som sto forrerst(den som skal være hua) sjikkelig dirret og bekket nesten over på siden mens den som sto bakerts(den som skal være hannen) bare sto i ro og dyttet snuten sin inntil magen til "hua". har selv aldri vært vitne til corydoras lek så vet ikke helt hva jeg skal se etter.... men ja, i fiske basen står dette på kjønnsforskjeller:

Hunnene kan bli opptil 6 cm, og er noe større enn hannene. De har også en mer robust kroppsform, spesielt når de bærer egg.

men til meg var det liksom omvendt. den som sto forrerst var ikke dirrekte bigsi/veldig rund. den var også liten i forhold til de andre og har svake farger. mens det som skal være hannen er stor og fin og jeg selv skulle nesten trodd dette var ei hune, men som sakt jeg er ingen ekspert på corydoras så setter pris på all hjelp og tips
noen som vet hva dette er? lek eller bare for å vise hvem som bestemmer?

skulle gjerne ordnet bilder/film men det er så mye planter der di holder til at vi ser de nesten ikke
Hei

Etter det du skriver så er dette parring ja. Gratulerer.

Hunnen drikker sæden av hannen.
Hannen blir liggende tippet over på siden.


Har ingen ekte bilder så har prøvd og lage tegning til deg.
Håper det virker som jeg håper.

HANNEN
_________________
!
H !
U !
N !
N !
E !
N !
å, så morsomt
trodde det var hunnen som skulle ligge forrerst og hannen bakerst ikke:

HANNEN
___________________
H
U
N
N
E
N

men mann lærer jo noe nytt hvær dag
en av dem jeg tror er hunner (en av de største, kraftig bygd, litt rund mage) ser det ut som enden av tarmen er på tur ut. kan dette være et tegn på at hunn er klar for egg legging? tror hunn er en av de hunnene som drev å "bekket" på hannen iste. hvis ikke kan det være at hun bare må på "do";P
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap