Kan l-270 og contradense krysse seg?

som topic sier kan L-270 og Contradense krysse seg?
Begge er hypancistrus så ja det kan de
palett chikliden
Begge er hypancistrus så ja det kan de :(


Er du helt sikker på det ???
Kan ikke si at dette vil skje, men sjansene er der men jeg" skjenner" en som har opplevd det å lagt ut bilder av dette så ja jeg er ganske sikker på at det kan skje

Han som opplevde det hadde 270 og og l-201. Å ikke 270 og contradens, men da 201 og contradens er nært beslektet. Tipper jeg at contradens og 270 også kan krysset.

Å er ikke noe serlig poeng å prøve egentlig
Kai Hansen
[QUOTE=palett chikliden]Begge er hypancistrus så ja det kan de :(


Er du helt sikker på det ???

Har du hørt noe annet ?? Gøy å vite, men da han har opplevd det så tror jeg at det går. Skjenner ikke han persjonelg, men tror ikke at han lyver. Men ikke vet jeg
Var aldri planen å krysse de med vilje, er bare at mine 2 l270 er blitt kjønnsmodne og er i samme kar enda
Da kan vel L-270 krysses med L-46 også, deer vel like mye beslektet som andre. Kansje det hadde vert en ide å bytte ut 270 og putte inn en 144. Kunne jo bli noe spennende ut av det.
Nei, skal maller krysses, noe jeg er totalt motstander av, så er vel første bud at de virkelig er nært beslektet, som f.e. H. contradens og H. inspector, men hvorfor ødelegge to fine maller.
Venter på 2 nye kar da skal jeg ha 4 stk L-144 og 2 L-270 i de ene og 5 contradense leksgruppa mi i det andre
Thomas Håvarstein
Venter på 2 nye kar :) da skal jeg ha 4 stk L-144 og 2 L-270 i de ene og 5 contradense leksgruppa mi i det andre

Absolutt alle Hypancistrus arter krysser seg med hværandre om man har kjønnsmoden fisk i samme karr ( man spekulerer i om det samme skjer i naturen )

Jeg har selv fått yngel av L-260 og L004/L-028 og jeg vet om oppdrett som har skjedd blandt andre arter Hypancistrus (eks:260-046 ) osv..

Det vi er redd for, vi som holder maller og prøver å finne ut av arter osv, er at slike hybrider kommer på markedet.. dette har allerede skjedd en rekke ganger og forvirringen blir total når akvarister ikke vet hva de har av Hypancistrus, og tar det de har kjøpt som L-260 (f.eks) som L-260.. så viser det seg at de har L-411 som er svært lik for ett lite trent øye og krysser dette med ekte L-260... og selger dette som det de tror de har.

Det samme skjer med L-066 og L-333.. og så kan jo diskusjonen starte om L-236!

Jeg kjøper kun fisk av folk som VET hva de har i sine karr, og jeg vil gjærne ha historien bak fisken også. Jeg annbefaler andre å gjøre det samme...
Enig med deg der Elisabeth. Enten kjøper man hvis man vet orgetlig at det er akkuratt den arten en skal ha, eller så bør ikke den lokale dyrebutikk kjøpe av private folk, som ikke har peiling!
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap