Er dette egg? isåfall hva slags

Etter det ukentlige vannbytttet idag rengjorde jeg litt i pumpehuset (juwel standard hjørnfilterboks) og fant noe som kan ligne egg der.

[External Image]

Trodde først det bare var bobler, men jeg kan løfte opp disse med hånda og og slippe de ned i vannet igjen uten at de sprekker, så ble veldig nysgjerrig.

Flere bilder:
[External Image]

[External Image]

Flytta de over til et fødekar for å holde litt øye med de, i tilfelle det er egg. Men isåfall hva slags egg?

Nærbilde (med ubrukelig iphone):
[External Image]

Fiskene som går i karet der er 2 stk voksne Praktbotiaer, 6 stk voksne SAE'er pluss 10 små C.Panda. Ja og 2 amonereker.

Hvis noen har true på at det er faktisk egg, så kan jeg prøve å få tatt noen bedre bilder med skikkelig kamera en av dagene.


Edit: Kan legge til at grunnen til vannbytte idag var at jeg målte PH'n og fikk bakoversveis når jeg leste av 4.4 på måleren.. dobbeltsjekket med de andre kara og der var det normalt..
Jeg ville tippe at det er en slags boble-alge, i og med a boblene er så forskjellig i størrelse. Men du får holde oss oppdatert!
Har du noen link/info om denne boble-algen?
Nei, men hvis du googler bubble algae så kommer det opp mye rart som kan ligne. Ser at det meste vokser i saltvann, men det finnes kanskje en ferskvanns-art også?
bubble algae freshwater,der er det noe som ligner
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap