Egg

har hatt akvariet i 5 år og for første gang har fått egg ! Har noen spørsmål om eggene.når kan jeg se om de er befruktet og hvor langt tid tar ca.for de klekkes.er det noen dager eller uker!Har tatt bilde av eggene de er ca. 2 timer gamle.
Gratulere!!

Veldig spennende, men umulig å svare deg når jeg ikke ser noe fisk på bilde, og du ikke har skrevet hva slag fisk det er snakk om....

Mvh Glenn
Etter mengde og utseende ville jeg kanskje tippe scalare? Litt langt nede i karret til å være det men....
jeg tror at eggene er av disse fiskene,vet ikke hva de hetter fikk de for noen år tilbake som gave! den ene fisken har mistet farge etter egg i akvariet og de passer på egg jager bort scalare siden jeg egentlig prøver med på de!Men scalarer vil ikke legge egg enda!
Det kom ikke noe bilde??
vet ikke for liksom ikke lege inn bilde av fiskene ,prøver igjen
Det ser ut som papegøye cichlider. Da tar det nok 2-3 dager avhenging av temperatur i karret ditt før de klekker.
Gratulere så mye, dette er jo ikke noe billigfisk heller
Hvis det er scalare som har lagt egg, står som regel foreldrene og passer på eggene. Eggene til scalare er ofte gul/ orange.Scalare legger ofte egg høyt oppe i akvariumet. Det pleier å ta ca. 6- 10 dager fra eggene legges til de klekkes. Etter disse dagene er gått flytter foreldrene eggene til et litt annet sted i akvariumet. På denne tiden har eggene "hale". Egg på dette stadiet kalles "wigglers". Noen wigglers vil rømme, med da pleier foreldrene å ta dem inn i munnen og spytte dem ut igjen der alle de andre wigglersene er. Hvis du har sugemaller e.l. bør du kanskje sette en lampe i nærheten om natta, fordi da er scalareparet mer våkent for sugemaller og andre trusler. Har selv opplevd at sugemallen min har spist opp scalare- egg.
Hvis det er dine "papegøjeciklider der har lagt egg. Så blir de ikke til noe.
Papegøjecikliden er en hybrid, som ikke kan forplante seg. De legger gjerne egg, men eggene blir ikke till unger.
Mvh. Roland Dreinø
Tilfeldig bekjentskap
© Ann Kristin H
Reklame for plussmedlemskap