Sebrafisk

Har 3 sebrafisker. Vet ikkje hvilke kjønn disse er. Men nå la jeg til at den ene sebrafisken er blitt rund. Er en del lek mellom disse men har ikke fått yngel.

Har søkt litt rundt men finner ikke ut om disse er levendefødende eller ikke. Er det noen som vet? Har veldig lyst til å få yngel på disse men finner ikke ut om de legger eg eller er levendefødende.....

(Har en del andre fisker, og har grus.)

PS: kan legge ut bilder hvis det trengs men har ikke et klart nå.

Fant nå ut at de legger egg, men hvorfor er den blitt tykk da?
Fordi fisk produserer egg i buken.
Vett dt; P Men har hatt dem i over et år og dt har aldri skjedd før... Men kan vær at den har blitt kjønnsmoden nå da
Inaktiv bruker
Hvilke andre fisker går de sammen med?
Hvor stort er akvariet?
Har du godt meg gjemmeplasser og skjulesteder? (Planter, Mose, huler, mm)
Sebrafisker legger egg, men de er forferdelig glupske på egne egg og yngel, så om du ønsker å drette dem, så bør du ta hannen og ei klar hoe over i et yngelkar med klinkekuler i bunn, å la dem leke der, for så å flytte dem tilbake når de har gjort sitt.

De trigges ofte av sollys, men de kan også trigges når lyset slås på om morgenen.
Når de leker kan hannen virke litt voldsom mot hunnen, han vil kurtisere henne og jage på henne, til hun sprer eggene over bunnlaget og han spauner dem.

Det er igrunn ganske enkelt å se forskjell på hann og hunn. Hunnene har en rundere form i buken, mens hannen vil oppfattes som slank og rett i buken.

Du bør forresten skaffe flere sebrafisker. Disse er stimfisker, så tre stykker er ganske lite. Antallet bør ligge på minst 7 stykker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap