Ulvefisk lagt egg

hei jeg har et ulvefisk par som har lagt egg er det normalt og at de gjør, ser de ligger oppå en stor eggklyse og passer veldig godt på de, håper bare spademallen min ikkj tar de ser ann har fått noen bite merker på seg. noen som har noen tips eller vet om det er normalt og få de til og legge egg???
Utrolig spennende! Arten er svært vanskelig å drette ifølge her og her.

Det er en fin fisk, men nesten i skumleste laget. Har du bilder?
Hvor store er paret ditt, og hvor stort er karet?

Hva er det vitenskapelige navnet på spademallen din?
ja er utrolig artig hadde aldri trodd det og eg ser på meg sjøl som en nybegynner,Sorubim lima er navnet på mallen. ulvefiskene ikkj større enn ca 25cm hannen litt lengre og smalere, har mildertidi en 600liter men har blitt helt bitt akvarium så tenker på og virkelig klaske te med et skikkelig stort kar istede for et par hundre liter.
men viste ikkj at det var av begge skjønn når eg kjøpte de, de så bare så fredfull ut sammen og de har helt siden eg har hatt de ligget oppå hverandre og følger etter hverandre hvor enn den ene går.
men nå ligger bare hannen som eg tror er hannen og passer på yngelen. utrolig hissig angriper alt som nærmer seg. Skal se om meg får noen bilder yngelen er sykt liten og de gjemmer seg veldig godt mellom steinbunnen.

men lurte på om det er noe lurt og flytte bare yngel over til et mindre kar et 60 liter som er klar te bruk
Legg gjerne ut bilder hvis du har?!
Ikke hørt om oppdrett av denne altfor ofte, så hvis du har fått til det så er det bare å ta av seg hatten og gratulere!

Mvh
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap