Elfenbenciklide


Er det noen som har tips på hvordan jeg kan trigge elfenben ciklidene mine til å legge egg. Har et 120 l, i det er det en sajicahann, og 3 elfenbenciklider, en hann og to hunner.

De har en hule som de flyr ut av hele tiden, og hannen og den ene hunnen har helt klart dannet et par. Har nå hatt de i et par måneder, men ingenting skjer. De jager de andre og bor mer eller mindre i hulen, men jeg regner med at hadde de lagt egg, ville jeg nå sett yngel for lenge siden.

Alle målinger er i tråd med hva de skal ha, og temp. ligger på 25. Det er godt beplantet, og det er fin sand i bunnen, riktignok sort sand da
Inaktiv bruker
Gi dem frossen for som mygglarver i noen dager, så tar du kaldtvannsbytte noen dager til du ser dem er i lek. Så klart må de også være kjønnsmodne, men når de først begynner kan de legge utrolige mengder med egg.

(Vannbytte er for og simulere regn, det er mange fiske arter som legger egg etter regntiden da det er mye mat og vann.)
Inaktiv bruker
Da venter jeg på oppdatering om hvordan det går.
jepp, den er grei, har noe i fryseren det står Artemia på, er det riktig for? Hvis ikke så må jeg kjøpe først, og da skal jeg melde meg tilbake med resultatet .
Inaktiv bruker
Det funker veldig bra. Men kjøp mer til yngelen.
Takker igjen for svaret, da setter jeg igang.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap