Corydoras pygmaeus oppdrett!

Inaktiv bruker
Har ruget ut 20stk Corydoras pygmaeus i en 3L Isboks, jeg har luft stein i boksen, men jeg tenker på dette med ammoniakk og NO2.
De gjør jo ikke så mye fra seg, men maten må jo hope seg opp. De får malle-tabletter som er knust til støv og artemia som er finhakket.
Hvor lenge kan jeg ha dem der før de må ut og hva bør jeg gjøre nå? Eller er det noe jeg bør gjøre anderledes? (NB! Disse ynglene er så små at de blir fort mat for andre eller havner i filter.)
Mener å huske at isboks-oppdrett står ganske godt forklart i Mona O sin artikkel om oppdrett på adolfoi... Tror det ihvertfall...
Inaktiv bruker
Da må jeg sjekke ut den.
Inaktiv bruker
Har lest den før, men må si jeg fikk med meg mer nå. 100% vannbytte klarer jeg ikke hver dag, siden jeg ikke har pippett, men 98% skal jeg klare. :P
Har satt en bøtte klar med vann til dem, så i morgen blir det bytte av vann.
Fikk talt alle, det er 23 yngel.
Hvis du får tak i mikroorm/walterorm så er det perfekt fôr til disse små coryartene i starten. Det forurenser også mye mindre enn 1/10 av en TabiMin som de ikke klarer å få i seg med tanke på hvor liten de er de første ukene. Når de er store nok fortsetter du å fore med levendefôr men da med nyklekket artemia. Mikroorm kan du bruke lenge på cory yngel, har en gjeng på ca 15 Orange Lasere som får mikroorm flere ganger daglig nå selv om de er over 1 cm...vokser mye bedre når de får levendefôr kontra knust tabletter...

Filtrering løser du veldig enkelt med et mini luftfilter. Jeg har drettet pygmecory i en 10l bøtte med et slikt lite luftfilter og foret med Liquifry i begynnelsen og deretter med artemia, men nå som jeg har mikroorm kultur så erstatter det lett Liquifry'en...

Inaktiv bruker
Da er både mat og filter bestilt. Det blir å fore med infusorie til jeg får maten, ser fortsatt at alle er i live så da håper jeg det fortsetter sånn.
Inaktiv bruker
I dag kom pakken fra Webzoo med, filter og mat til yngelen.
Ikke helt sikker på det filteret men det ser ut til å fungere, det triste er at det er bare 12 yngel igjen så det har vært et fatalt frafall, fulgte "Reglene" til mona O, slet litt med å skaffe dem mat, men nå er det i "Boks". :P
Får bare håpe dette går bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap