Fange yngel..

Er det noen som har gode råd til hvordan jeg kan fange nyklekte yngel fra perlegurami uten å skade dem? Hadde tenkt å prøve med pipette, men er redd for de kan bli skadet av det....hva gjør dere...??
Bruker et lite beger, og løfter opp undenfra. Da blir de fanget i koppen, og holder seg samtidig trygt i vannet...
Takk for svar. Mon datter fant en pipette med større åpning , og da gikk det fint.at fanget ca 40 yngel som skal gis bort til førsøk på oppforing. For min del prøver jeg igjen senere... når sommeren er over....og det ikke blir flere turer på en stund )
Men jeg lurer litt på... dette skummet...det ser jo ut som hannen jobber hardt for å hele tiden fornye og holdet skumlaget ganske tykt...regner med at det er for å beskytte egg og yngel, men har det andre funksjoner? Ernæring?? Må jeg sende med litt skum til de som gis bort??
Skummet er for å holde egg/wigglers beskyttet og på plass, slik at de ikke faller ned.
Nå står det et 0,5l ølglass ) oppå akvariet (for å holde varmen) med yngel og skum.
Har prøvd å mate med litt cyclops, men det er kanskje for tidlig?? Foreløpig er det iallefall liv i de fleste...får se hvordan det går i natt...så skal de bringes til sitt nye hjem i morgen...
Gleder meg til å forsøke selv senere...kanskje jeg må skaffe et oppdrettskar...hmmmm..liter...liter...liter...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap