Hypancistrus sp. L236 'Glaser'

Plutselig dukket det opp noen slike da de voksne skulle flyttes inn på Hypancistrus rommet... 7-8 stk ser det ut til på ca 2 cm.

Hev røttene i en bøtte for å lettere fange de voksne og der falt en etter en yngel ut av et hulrom i roten ned i bøtten...

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Moro...
Og du har ikke engang hatt noen anelse om at det var noe på gang??
Null tegn til lek... Men for en måneds tid siden så var det full rens av filter, slamming samt 50% kaldtvannsbytte tre dager på rad etterfulgt av heftig foring av alt vi kunne finne i fryseren...

Denne gruppen gikk alene i karet, mens jeg flyttetden andre gruppen som ikke har lekt fant jeg en godt voksen Ancistrus hunn som delte kar. Dette er eneste forskjell på disse to karene, vannverdiene og rutinene ellers jag vært så og si 100% lik...

Nå er begge gruppene flyttet inn i hvert sitt artskar på Hypancistrus rommet så kanskje gruppe to kommer i gang snart...
Gratulerer så mye med yngel på denne fantastiske mallen

Om du skal selge yngel av disse vil du da kontakte meg?
Er ofte i bergen, så henting er ingen problem...
Null tegn til lek... Men for en måneds tid siden så var det full rens av filter, slamming samt 50% kaldtvannsbytte tre dager på rad etterfulgt av heftig foring av alt vi kunne finne i fryseren...

Hmmm, da setter jeg en knapp på at det er sandwichen som gjorde susen...
Pål
Hadde vi vist at 236'ene var så glad i Sandwich hadde vi nok spandert på dem dette tidligere... Blir muligens litt uklart vann, men det får vi bare lever med............

Disse kommer nok for salg en gang til vinteren så da er dete bare å følge med på rubrikkavdelingen her eller på aquafarmen.no
På an igjen
236'ene e på an igjen... Nytt frisvømmende kull og allerde har hannen bestemt seg for å hoplde en hunn på plass i hulen sin igjen til tross for at det kryr av yngel i hulen... Dette kan med litt godvilje skimtes på videon under...

Hmm, får vel begynne å rydde ut hulene til disse. Er jo ikke poeng i storoppdrett på denne arten med så mye usikkerhet om ektheten til disse. Vi vet historien til våres fra de kom til Tyskland og senere til Bergen...men....

<embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/DcaINUKWkrI?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Lars Jamne
Hmm, får vel begynne å rydde ut hulene til disse. Er jo ikke poeng i storoppdrett på denne arten med så mye usikkerhet om ektheten til disse.

Dette er jeg dessverre enig med deg i, Lars.
Bildet Janne Ekstrøm har tatt av L236 er ikke mye lik den du har i hulen. En annen ting er jo om du selger dem som hybrider eller Glaser-varianten, da det i utgangspunktet muligens er en naturlig krysning
Vi har ikke helt bestemt oss fra hva vi gjør med disse, "besteforeldrene" deres var veldig like de originale bildene. Men hva hjelper det om de fortsetter å utvikle mørke tegninger og ikke motsatt. Får se hva som skjer når disse vokser seg til - vil uansett ikke bli solgt som 3cm siden det er umulig å få noe indikasjon på "kvaliteten" så tidlig.

De som vil bli solgt vil uansett bli solgt som H. L236 "Glaser" F3 - da får det være opp til kjøperne. For 236 er det med den historikken som følger disse gruppene vi har.

Hypancistrus sp. L236 "Glaser" F1
[External Image]

Hypancistrus sp. L236 "Glaser" F2
[External Image]

Spørsmålet er jo om 236 er ren eller hybrid. Jeg går for "naturlig hybrid" som er vanskelig å gjenskape med en begrensent gen-pool.


NB: Den originale tittelen på denne tråden skulle være "Hypancistrus sp. L236 "Glaser" - oppdrett" men pga " tegnet så ble den kuttet... Disse kommer alltid til å ha "Glaser" i seg, det har vi også på hjemmesiden til farmen slik at det ikke er tvil.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap