L-401 yngling

Hei,

tenkte bare å dele en kort video av en av mine L-401 som vokter sitt yngel i en hule. Dette er andre kullet paret har produsert på ca 2-3 måneder.



http://www.youtube.com/watch?v=6Tq9DyMw8Z8
Flott fisk med fine fargetegninger. Hvor mange yngel ble det i kullet ?
Ja, enig - det er en veldig fin hypancistrus. I det første kullet var det 8-9 stykker, men kun 2 lever i dag. Jeg lot de bare leve i selskapsalkavariet. Det er litt vanskelig å telle i det nye kullet, men jeg tror ikke det er mer enn 5-6 stykker.
Du får ta de ut etterhvert og fôre de opp i ett eget oppvekst akvarie.
Syntes denne ser ut som en L-333.

Mvh. Kai

Roy Fredrik Pedersen
Du får ta de ut etterhvert og fôre de opp i ett eget oppvekst akvarie.

Ja, kanskje det. Burde gjort det, men har egentlig ikke plass. Dette var ikke helt planlagt - men de har mange gjemmeplasser og ingen andre fisker virker interessert i de. Det er mest å sørge for at de får nok mat. De ser ut til å like agurk veldig godt, imens squash var ingen stor suksess.
Kai Hansen
Syntes denne ser ut som en L-333. Mvh. Kai


Hei,

jeg har vært ute av hobbyen noen år, men hadde L-333 for 5-6 år siden, og denne er ikke helt lik den slik jeg husker. Denne er mindre og har mer gulaktige striper - men jeg er ingen ekspert.

Bilder av L-401 minner ikke helt om denne karen heller, så jeg hører gjerne på forslag.

Den ble solgt som L-401 fra Akvariemagasinet i Oslo. Jeg har 3 stykker fra butikken, og nå altså noen "egenavlede". De har ca. samme størrelse som Hypancistrus Zebra.

"L-401 fra Akvariemagasinet"

Det trenger ikke bety noe som helst, dessverre. L066, L173, L236, L250, L333, L399, L400, L401... er noen L-nummer mange akvarister skyr som pesten. Men det blir selvsagt opp til hver enkelt...
Sikkert ikke dumt med et par bilder av foreldrene, så kan sikkert noen her inne fastsette hvilket L-nummer det er.
Ganske greit hvis du skal selge yngelen videre i hvertfall.
Torbjørn Jørgensen
Sikkert ikke dumt med et par bilder av foreldrene, så kan sikkert noen her inne fastsette hvilket L-nummer det er. Ganske greit hvis du skal selge yngelen videre i hvertfall.


Det hadde vært moro med en skikkelig identifikasjon, så om noen vet si gjerne fra. Hannen er litt opptatt med farsrollen om dagen, men jeg legger med et par bilder av det jeg tror er mor, men det er to til av samme art så jeg er ikke sikker.

Beklager dårlig bildekvalitet, skal prøve å få tatt noe med et skikkelig kamera istedet og i bedre "positur".

Det siste er sikkert håpløst å se på, men det viser hunnen med mye egg "innabords" i det hun kunne tenke seg en bit av akurkskiven som var tiltenkt hennes første kull.

Filmen i starten på denne tråden viser "far" på youtube, kanskje det også er til hjelp. Han har kraftigere farger enn mor.
Tilfeldig bekjentskap
© B. Johansen
Reklame for plussmedlemskap