Corydoras venezuelanus egg tips :)

Kjøpte meg en liten gruppe på 4 stk i sommer (disse var godt voksne)..

De har lagt masse egg, men virker ikke som egga er befrukta, går noen dager før de mugner. Tenkte muligens jeg bare hadde hunner..

Kjøpte meg 3 små stimer på aukjon i oslo nå, dette var jo bare yngel i forhold til de jeg har.. Slapp en pose i et fisketomt kar og to poser sammen med de jeg hadde fra før..

Gikk jammen ikke mange dagene før "yngel" stimen begynte å gyte i det fisketomme karet, orginal gjengen med rekruttene har også gyta, men virker fortsatt ikke som det blir noe greie på egga :S

Lot de bare henge på glasset, men de ble jo ikke spist så om alt var i orden burde de jo klekke etterhvert..

Noen som har noen tips å komme med?!
Har en gjeng av disse selv som leker konstant. Men normalt sett myggler ca 1/3 av eggene fra mine når jeg tar eggene ut for å klekke mest mulig.

Det er en fordel med ph ned mot 6 ved klekking av coryegg, drypp gjerne oppi noen dråper Esha 2000 også - dette hjelper en del mot mygling av egg. Økt sirkulasjon på området hvor eggene er hjelper også.. Mange små ting du kan gjøre og som kan resultere i en virkelig klekke-boom...
I motsatt til Lars sine yngler mine kun sånn av og til ;p

Og vil jeg ha yngel på dem må egga taes ut og klekkes i egen beholder. Du skal tydelig se om egg er blitt befruktet, de er gylden gule og lette å skille fra de som er ubefruktet og hvite. Selv om egg er befruktet har de lett for å mugne, dessverre. Jeg har også brukt Esha 2000 for å forebygge mugg, og det funker
Takk for tips!

En easy breeding box bør vell gjøre susen da?

Har jo fått orange egg har jeg sett så da er de befrukta da?!

Har noen sterbai som la egg nå og de var mer gjennomsiktige (mener jeg og huske) og da så jeg yngla, men de var jo ikke så små som de egga her heller...
Don Herland
En easy breeding box bør vell gjøre susen da?


Nei, ikke hvis du skal tilsette Esha 2000 eller senke pH. Denne boksen skifter jo ut vannet kontinuerlig
De gangene coryene har lagt egg hos meg
har jeg plassert en luftesten ved dem!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap