Juvelciklide yngel

Jeg har vært litt treg med å vaske akvariet mitt i det siste og skulle endelig komme i gang med det i går. Men da oppdaget jeg plutselig at juvelcikideparet voktet på en stor stim med yngel. Så moro!

Regner med at ikke alle kommer til å vokse opp, men blir sikkert flere enn det er plass til. Kan man evt. selge disse til dyrebutikken? Hvor mye kan man vente seg å få for disse? Når er de store nok til å bli solgt/gitt bort?
Elisabeth C
Regner med at ikke alle kommer til å vokse opp, men blir sikkert flere enn det er plass til. Kan man evt. selge disse til dyrebutikken? Hvor mye kan man vente seg å få for disse? Når er de store nok til å bli solgt/gitt bort?


Du må henvende deg til dyrebutikken(e) der du bor, og spørre dem om de tar i mot fisk fra privat oppdrett. Nå varierer det litt hva butikkene foretrekker. Noen vil ikke ta i mot fisk fra "folk på gata", mens andre gjerne gjør det og ser på det som et kvalitetstrekk.

Akkurat Juvelcikliden er kanskje litt vanskelig å bli kvitt, ettersom den yngler så veldig ofte og lett. Mange som har yngel av den arten de gjerne vil bli kvitt, og hvis de fleste av disse blir forsøkt prakket på den lokale zoobutikken, kan det hende "markedet er mettet" der og du får nei. Men du kan prøve, kanskje du er heldig og de vil ta i mot.
Spør dem da samtidig om hvor store de helst ser at fiskene er før de tar i mot. De har gjerne minimumskrav.

Regn ikke med å tjene deg rik på dette, dessverre Man bruker ikke å få stort mer enn noen få kronestykker pr fisk. Jeg fikk 10 kr pr scalare for noen få år siden da jeg solgte til zoobutikk, og de er jo litt dyrere i salgspris enn juvelciklider er. Noen butikker betaler i penger, andre vil at man skal velge seg varer for summen.
Det er altså ikke sikkert at du får kontanter, men kanskje du må velge deg noe fra varesortimentet. Fiskefôr og lignende man trenger som akvarist er jo gjerne naturlig å velge da, kanskje frossentfôr også?
Takk for så raskt svar

Ja, da får jeg høre litt med dyrebutikken når yngelen har vokst litt

Takk for tips og hjelp
Inaktiv bruker
Er helt ny i Akvafourum, hvordan legger man inn et nytt innliegg? Jeg kommer mitt inne i en tråd men jeg lurer.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap