Corydoras yngel

Jeg har lagt endel egg fra Corydoras oppi fødenett av denne typen . Den står i 180 l helt øverst i akvariet og rett ved utstrømmen på filter nr 2 jeg har der. Så da kommer det gjennomstrømning i nettet. Ser idag at eggene har begynt å klekke og det er små yngel i nettet.

Spørsmålet mitt er om dette går greit og vil yngelen overleve der til de blir stor nok til å gå i hovedakvariet.

Et slikt nett er jo ikke stort. Hvor mange egg og yngel er det snakk om? Du skriver "en del"...?
Nettet fungerer greit for noen få yngel, skulle jeg tro.
Mona. Der er ganske mange egg, men det blir nok ikke like mange yngel. Det jeg regner med er maks 10 stk. Må se de neste dagene.
10 stk er ikke så mange Det burde gå greit en periode. Hva slags andre fisk i akvariet ditt er de du er redd de skal bli spist av? Store munner...?
En annen fordel med nettet, foruten å være beskyttelse, er at du kan konsentrere fôringen slik at yngelen kan få spesielt næringsrikt fôr, kun til seg. Det blir ikke spist av alle de andre Har du ikke allerede gjort det, anbefaler jeg deg å kjøpe en pakke med avskallede artemiaegg. Det er det nestbeste etter levendefôr til yngel med tanke på næringsverdi, kjempebra!
Jeg har allerede en pakke med avskallet artemia, så det har jeg tenkt å bruke om få dager. Regner med at Corydoras ikke skal ha foring før etter ca 2 dager slik som mange andre fisker.

Grunn til at jeg ikke ønsker de i hovedakvariet er at jeg har 3 Perleguramier. De spiser det meste. Har også 11 Kileflekkrasbora og tror disse også kan ta yngelen. Når jeg har de i dette nettet, så har jeg full kontroll på både mating og hvor de er
gundersen
Regner med at Corydoras ikke skal ha foring før etter ca 2 dager slik som mange andre fisker.

Det stemmer det, at de ikke skal fôres før plommesekken er brukt opp, noe som pleier å ta ca to døgn.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap