Ivanacara adoketa egg, flyttes til eget kar?

Hei.
Jeg har en del spørsmål angående å "stjele egg fra foreldrene" og fostre de opp i et eget kar. De har riktitig nok ikke lagt egg enda, men de oppfører seg som om de er like rundt hjørnet. Dem har ikke vært på "talefot" på en månedes tid da hannen har jaget bort hunnen hele tiden. Men akkurat nå er de sammen oppå en stein, renser den og rister inntil hverandre. Også jager de bort sommerfugl ciklidene hvis de kommer for nærme. Så det virker som om det er noe på gang

Men tilbake til spørsmålet mitt:
*Kan jeg bruke en isboks å ha eggene i til de klekker?
*Må man ha noe soppmiddel i vannet?
*Kan jeg ha eggene i et annet kar sammen med 2 dager gamle mollyyngel, eller vil de bli spist?

Jeg er helt grønn når det gjelde det her, så all hjelp er god hjelp
Noen som vet om en internettside hvor framgangsmåten står beskrevet steg for steg?
Martin
Der var egglegginga igang!!!
Jeg ville latt leksparet ta seg av jobben opå egenhånd, dette er en tøff nok ciklide til å klare å passe på både egg og frittsvømmende yngel… Å sette eggene sammen med moly yngel er nok ikke en god løsning...

Ene paret jeg har klarte ikke å få dem opp på egenhånd førstegang, så jeg håper de prøver seg igjen i løpet av vinteren…
Takker for svar

Jeg lot dem være i karret med foreldrene. Men når jeg kom hjem fra jobb så var det bare 4 egg igjen.
Kortvarig glede. Men dette var andre gang de har lagt egg, så da gjør de det nok flere ganger. Jeg må bare smøre meg med tålmodighet.
Tenkte å legge ut et par bilder av det lykkelige øyeblikket :P
Det første bildet er av hunnen, og det andre av hannen
Tilfeldig bekjentskap
© Martina D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap