Corydoras yngel uten mat

Jeg har 5 Corydoras yngel som er ca 3 uker gammel. De går i ett fødekar i hovedakvariet og de vokser. Ser helt fin ut. Men nå skal vi på juleferie i 4 dager. Klarer de seg i fødekar uten noe nedi og uten å få daglig mat? Burde jeg tatt sand oppi, eller vil det gå greit å slippe de i hovedakvariet? Er redd de blir spist av Gurami eller Kileflekkrasbora. Det er ikke mulighet for å få matet de heller. Hva er best? Noen tips.
Legg sand i bunnen i fødekaret og gi dem en "godt innkjørt" mosedott så finner de mest sannsynlig noe spiselig mens dere er borte
Jeg har en mosekule (eller om det kalles algekule) som er grei størrelse på. Kan jeg legge den inn? Spiser ynglen mosekule? Har også endel javamose som jeg kan rive av litt og legge oppi. Vil noe av dette fungere som mat?
Hei jeg står foran samme utfordring. Jeh tenkte jeg pakker godt med javamose i dette karet og håper det går fint
Har observert over lengre tid at yngel går i javamosen og lete etter mat, eg satser på det
gundersen
Jeg har en mosekule (eller om det kalles algekule) som er grei størrelse på. Kan jeg legge den inn? Spiser ynglen mosekule? Har også endel javamose som jeg kan rive av litt og legge oppi. Vil noe av dette fungere som mat?

Ikke riv av "litt" javamose Ta mye javamose og legg oppi, dropp algekulen. De spiser ikke selve mosen, men eventuelle mikroorganismer som lever i den.

Hva slags fødekasse er det du har dem i? Er det en sånn med automatisk vannutskiftning?
Mona, det er en slik som har riller på sidene slik at vann hele tiden kommer inn og renner ut. Denne typen .

Men da tar jeg ikveld å tar oppi litt sand fra hovedakvariet, samt endel javamose (har endel å ta av). De får mat frem til vi drar. Så satser jeg på at de klarer seg på det som kommer fra mosen. Takker for tips og info.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap