Syk eller eggstinn kamfisk?

Heisann Vi har drevet m kampfiskoppdrett i et halvt år nå, og vil prøve på nytt! Vi har tre kampfisker, to av dem har allerede blitt foreldre, men den siste hunnen har aldri blitt brukt til oppdrett. Hun er egentlig ganske slapp og tykk for tiden, og vi lurer på: Er det fordi hun bærer på mange egg, eller er det fordi hun er syk? Hvis det er noen som har en idè om hvorfor hadde det hvert fint m svar. (Trenger svar fort i tilfelle hun skulle komme til å legge eggene (hvis det er problemet) uten at hannen er til stede.)
Jeg tror det er best med bilder i slike tilfeller - det blir for lite å gå på ellers.
Så om du kan, legg ut noen bilder av kampfisken det gjelder.
mona o
Jeg tror det er best med bilder i slike tilfeller - det blir for lite å gå på ellers. Så om du kan, legg ut noen bilder av kampfisken det gjelder.

Litt utydelig bilde, men her har hun ligger i hele dag.
Er redd det bildet ikke hjalp i det hele tatt. Fisken ligger nede i et buet hjørne, så alt forvrenges av det. Man ser ingenting.
Er ikke lett å ta bilde av en fisk dom ikke rikker seg, men fikk tatt en litt nærmere titt
Det var dessverre ikke så lett å se noe på bildene, de var litt for uklare.

Det kan være en svulst... Dessverre ser det ut til at en del kampfisker er tilbøyelige til å rammes av dette. Du kan lese og se på bildene i denne tråden om en kampfisk med svulst.
Nei, jeg tror ikke det er svulst, hun er ikke såå tykk, men litt mer enn vanlig Får ikke tatt noe ordentlig bilde når hun ligger nede i gropa, men får nå prøve igjen...

(Ser ikke de tre vertikale stripene så godt, men de er der..)
Tjaaa... Kanskje dette ble bedre?
Om det skulle være egg, ser jeg enda ikke noe tegn til lek..
Hadde også noe sånt.
jeg hadde noe lignende, 3 hunner og en rundt to år gammel hann. men det ble ikke noe egg på noen av dem, den ene hoen ble sånn, og hun var den dominerene hunnen. men det som skjedde var at hun fikk en kul på hodet og så døde hunn, og det samme skjedde med de to andre. og den gamle kampfisken mistet fargen sin og døde på julaften
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kristian Dahlen
Reklame for plussmedlemskap