Gulgurami egg??

Jeg har to gulguramier i et lite kar for seg selv, det ser ut som de er i lek, og så oppdaget jeg et skumlag i ene hjørnet av karet.. Er dette egg? Og hva gjør jeg nå?
De kan bygge skumrede uten å ha lagt egg, så det er ikke godt å si om du har egg i redet eller ei. De eggene er bittesmå.

Det er skrevet om guramioppdrett her på forumet før, så kanskje et søk kan hjelpe deg på vei inntil noen har svar i tråden til deg...? Jeg kan hjelpe deg og se hva jeg finner ved å søke Poster inn redigert tekst her etterpå.

REDIGERT:
under Oppdretts-fanen på profilen til blågurami/gullgurami (samme fisk, ulike farger bare) står det at 24 medlemmer her på AF har fått til oppdrett på dem. Og flere skriver at det skjedde i selskapsakvarium osv at de la egg. Så en som nevnte at yngelen tok nyklekt levende artemia i starten som første føde, noe som er bra, for jeg trodde guramiyngel var for små til det, og at de måtte ha infusorier de første dagene.
Klikk på "Klikk for å se" nederst her, og klikk på hvert enkelt medlems forklaring, så kan du lese hvordan de har gjort det.

Tillegg: Dansk artikkel om oppdrett av gurami
Gulgurami
Da var yngelen kommet... Skal jeg flytte foreldrene til et annet kar, eller går de sammen??
Gulgurami
Takk for hjelp, men nå er yngelen kommet! Hva gjør jeg nå?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap