Egg i bolle =)

hei har to slør haler i en bolle. nå har hunnen lagt masse egg og jeg fikk beskjed om og ta ut begge de voksne. stemmer dette og hva må jeg gjøre videre?
Gullfisk/slørhaler vil spise eggene. .Og hvis de ikke har spist opp alle eggene før de klekkes, er det stor sjans for at de spiser opp yngelen senere. ...Å ja, d er bedre å flytte de voksene slørhalene.. å flytte egg som er lagt i et kar/bolle, er ikke enkelt. De er ekstremt skjøre og tåler små endringer i vannverdier o.l. før eggene dør.Befruktede og friske egg er lys brun/gule, og forblir slik til de klekkes. Ubefruktede/døde egg blir hvite etter ca et døgn. Friske egg klekkes etter ca 3-4 døgn.. avhengig av tempratur.
Jeg vil annbefale deg å heller kjøpe et akvarium å ha gullfisken din i. Selv om det fortsatt er populært og det selges enorme mengder boller med gullfisk i, så er det desverre en myte at gullfisk kan være i en slik bolle. . Gullfisk er en fisk som krever relativt stor plass.

Du kan begynne å mate med artemia 1-2 dager etter klekking..
=)
fjernet de voksne men tror alle eggene muggna. men de voksne jeg har har levd over et år i den bollen så er rimelg sikker på at de har det bra men ja akvarium er neste tanke men kjøpte meg en bolle med fisk for og sjekke om jeg var i stand til og ha fisk. syntes det er synd å bruke så mye penger i akvarie og utstyr viss jeg ikke klarer og ta vare på fiskene. men tusen takk for gode råd=)
May-linn Grimstad
men de voksne jeg har har levd over et år i den bollen så er rimelg sikker på at de har det bra

Jeg er RIMELIG sikker på at jeg hadde overlevd i et bøttekott i et år også, men ikke sikker på at jeg hadde hatt det så godt..
Inaktiv bruker
Det er enklere og mindre arbeid med akvarium enn med bolle, og jo større jo enklere.
Les også Akvarium for fiskenes skyld? . Gullfiskbolle er dyreplageri.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap