Er det noen her som har mye erfaring med platy-fødsler og gravide platy?

Inaktiv bruker
`For jeg søker ikke etter ting tar tid, tålmodighet, aldri mulig å si osv osv, jeg søker etter et ganske nøyaktig svar på om det er fødsel innen de neste dagene, eller før, etter.

Regner vel egentlig ikke med svar, men håper virkelig det er noen her som har peiling og erfaring med platy-graviditet og oppførsel. Trodde platy var en fisk de fleste hadde vært borti, men håper noen har studert den litt nærmere.

Legger ved bilder tatt av dem igår, men idag er magene så og si firkanta. De driter som bare det, masse tjokke lange bæsjer, begge to, og gjemmer seg vekk.

Er det evt andre fiskeforum å spørre på? Har sett en del youtube-klipp, men blir ikke klokere. Og kan noen fortelle hva som menes med "trekantet" før fødsel?
Inaktiv bruker
Må legge til en ting mer
Fikk fiskene for 20 døgn siden, og da var allerede 2 gravide, man så tydelig at to av de var det, men det var visst en tredje som også nå er høygravid (?) (den røde på bildet er nummer tre) Den ene av de 2 tydelige gravide fødte for allerede 12 dager siden..
Inaktiv bruker
Roy Fredrik Pedersen
Platier yngel cirka hver 28 dag.

Men kan man se at en platy er tydelig drektig etter 8 dager?
Beklager .men synes egentlig du har spurt nok om disse tingene uten å ville lese linker du har fått . Bruk søkefumksjonen og les litt mer
Inaktiv bruker
Beklager, men jeg har lest meg grønn i trynet, og ingen ser ut til å ha den erfaringen jeg søker. Det er stor forskjell på å tro, og å ha hatt/sett såpass mange fødsler at man kan slå an tiden sånn ca av et bilde. Men som sagt, forventer ingen flere svar, og belager meg på å måtte finne ut av dette selv
Inaktiv bruker
Det er ikke noe fasit svar, fisken styrer og kontrollerer fødselen selv, om du leser de trådene og linkene du har fått servert så står det der.
Og om du går inn på linken så ser du bilde av hvordan en fødende platy ser ut.
Inaktiv bruker
Om dette er en rett før fødsel, så hjalp det mye Det er omtrent slik de begge ser ut idag. Tusen takk

Og tro du meg, jeg har lest og lest og lest alt jeg har fått
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap