Bare hunner!

Jeg har fisker som bare får hunner. Noen forteller meg at det er PH som bestemmer, noen sier det er temperaturen. Noen som kan gi meg et KLART svar om hvordan jeg skal få litt gutter ut av de levendefødende fiskene mine?!
Hei
Jeg vet at det er på grunnen av vannkvaliteten.
JEg har hørt ph, men da jeg endret min så det ut som det ble 50/50. Altså la meg midt mellom i ph på det de ønsket. Om det er flaks eller ikke vet jeg ikke. Det var før kun gutter hos meg da.
Har vært mange diskusjoner ang. dette og tror ikke noe med sikkerhet kan si hva som gjør det. Selv får jeg mest hanner når det gjelder Endlers Guppy og mes hunner på sverddragerne.
En som skal ha god greie på det har sagt at hvis en vil ha flest hunner så må temperaturen under 22 grader og det må den være før unnfangelsen.
Temperaturen hos Endlersene mine kommer godt over dette så mulig det kan være en årsak.
Hos sverdragerne er ikke temperaturen så veldig høy ,men mener den nok er over 22 uansett.
Har 30 grader akkurat nå pga hvitprikk, men ellers så pleier temperaturen min å ligge på 26 grader, men platyene og mollyene mine får bare jenter :/ Litt kjedelig ! Ph ligger på 7.5
Hvilken art gjelder det ?

Husk at alle levendefødende ser ut som hunner i begynnelsen.
Sphenops molly og variatus platy
De eldste er vel en mnd gammel, når tror du jeg kan se det da i såfall?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap