Molly-formering
Postet 19.02.13 kl 18:15
Postet 19.02.13 kl 20:52
Inaktiv bruker
Ja, de er bare fremavlet arter av black molly. De kan også krysses med guppy.
Postet 19.02.13 kl 21:00
SpockDe kan også krysses med guppy.
Nå tror jeg du tar feil. Det kan de ikke, Spock. Molly og guppy er to helt forskjellige arter og kan ikke krysses.
Bare tenk over det - tror du ikke da at markedet ville vært oversvømt av disse hybridene, for bare tenk på hvor mange som har molly og guppy sammen...?! Kan bare si at jeg aldri, ikke en eneste gang, har sett et innlegg postet om kryssninger av de to artene på AF på de 7 årene jeg har vært her.
Postet 20.02.13 kl 12:40
Endret: 20.02.13 kl 12:41
Inaktiv bruker
Begge er i familien poecilia.
Postet 20.02.13 kl 12:43
Postet 20.02.13 kl 12:54
Inaktiv bruker
Postet 20.02.13 kl 13:04
Jeg trodde nesten det var bare kødd, det innlegget du linket til, men det ser faktisk ut som han (?) har fått det til og at det er sant...!
Han har faktisk bevisst gått inn for å krysse to forskjellige arter. Jeg går nesten ut fra at vedkommende er amerikaner, ikke brite eller australier, for dette er bare helt typisk amerikanere....
Tråden er fra 2009 - føler meg likevel fristet til å registrere meg der og skrive "shame on you" til idioten som bevisst har krysset arter og laget hybrider.
Vel, da lærte jeg noe nytt i dag også. Man bør faktisk ikke ha molly og guppy sammen, da.
Men...eh....er det ikke utrolig merkelig at vi aldri hører om kryssninger her i Norge, så vanlig som det er å ha disse levendeføderne sammen? Jeg har aldri hørt om det her på AF (og ikke på Nettakvariet heller, da jeg var aktiv der), ikke en eneste gang som jeg kan huske.
Han har faktisk bevisst gått inn for å krysse to forskjellige arter. Jeg går nesten ut fra at vedkommende er amerikaner, ikke brite eller australier, for dette er bare helt typisk amerikanere....
Tråden er fra 2009 - føler meg likevel fristet til å registrere meg der og skrive "shame on you" til idioten som bevisst har krysset arter og laget hybrider.
Vel, da lærte jeg noe nytt i dag også. Man bør faktisk ikke ha molly og guppy sammen, da.
Men...eh....er det ikke utrolig merkelig at vi aldri hører om kryssninger her i Norge, så vanlig som det er å ha disse levendeføderne sammen? Jeg har aldri hørt om det her på AF (og ikke på Nettakvariet heller, da jeg var aktiv der), ikke en eneste gang som jeg kan huske.
Postet 20.02.13 kl 14:10
Endret: 20.02.13 kl 14:11
Inaktiv bruker
Ser jo ut som han har lagt litt arbeid i det da.
Så det er sikkert noe som skjer om man virkelig går inn for det, ikke vet jeg, men det er mulig.
Selv velger jeg å tro at molly velger molly fremfor guppy og omvendt.
Virker litt sånn også siden man egentlig ikke har hørt noe særlig om det.
Tror det er mer vanlig at gullfisk og koi krysser seg.
Så det er sikkert noe som skjer om man virkelig går inn for det, ikke vet jeg, men det er mulig.
Selv velger jeg å tro at molly velger molly fremfor guppy og omvendt.
Virker litt sånn også siden man egentlig ikke har hørt noe særlig om det.
Tror det er mer vanlig at gullfisk og koi krysser seg.
Postet 20.02.13 kl 14:23
Det er utrolig mange som holder disse artene sammen, ja, og jeg personlig har aldri hørt om kryssninger mellom disse. De ulike artene velger nok sin egen art i stedet for andre, men likevel har en eller annen "Petter Smart" fått til kryssning.
Utrolig at noen faktisk PRØVER å krysse fisk på den måten.
Utrolig at noen faktisk PRØVER å krysse fisk på den måten.
Postet 20.02.13 kl 15:12
Postet 20.02.13 kl 15:14
Endret: 20.02.13 kl 15:15