Trenger hjelp til tidspunkt av fødsel

Vet det står overalt, men ikke disse bildene er overalt, så håper noen kan hjelpe meg.

Bilde 1 og 2 er da guppy. Bilde 3 er en dalmatiner-molly.

(Og bildene er elendige, noe som skyldes en idiotisk oppdatering av telefonen..............)
Det er jo ganske umulig for oss å si når de setter i gang, det er det bare fiskene som vet Det er bare å vente så kommer yngelen når den kommer
Det kunne jo hende at noen hadde et bedre svar enn du ga nå. Og du snakker virkelig ikke for alle, i og med at du skrev oss..

Men jeg vil helst høre fra noen som har hatt mange oppdrett av hver av disse, og som kan si meg en noenlunde utvikling når de ser ut som dette.
Eg har hatt maaange oppdrett, men vanskelig å si for meg også akkurat når de føder...

Og ja, bildene er virkelig elendige, men likevel synes eg guppien ser veldig rar ut. Snutepartiet ligner nesten på en hund.

Hm... En hund faktisk. Den ser vel sånn ut fordi den ikke liker å bli tatt bilde av tenker jeg

De fleste gyppy blir jo som en ballong, men har jo skjedd at de har fødet da de er mindre også, om det er første kull osv osv... Får håpe på flere svar da
Vent og se, du Ingen kan gi deg et sikkert svar.
Jeg har også erfaring med oppdrett på slike levendefødere, og jeg kan heller ikke fortelle deg nøyaktig utvikling, og når de skal føde. Det er ingen som kan fastslå helt nøyaktig tidspunkt. Det bør du slå deg til ro med, om du liker det eller ei.
Har flere levendefødende selv ,men følger ikke med på antall dager etter at de blir befruktet før de føder.
Lar stort sett naturen gå sin gang og fanger evt. yngel om jeg oppdager de.
Mine guppier yngler i ett sett, og må henge meg på resten her og si at det er komplett umulig å vite nøyaktig hvor mange dager det tar før de føder og nøyaktig hvordan de ser ut. Jeg har fått yngel fra hunner som ser mye mindre gravid ut enn dine på bilde og fra hunner som er enda større i magepartiet Det jeg ser som et godt tegn på at det ikke er langt unna fødsel er kanskje det at hunnene sluttet å spise noe særlig. Gidder ikke fyke opp etter mat når den kommer. Men kan spise litt av det som faller på bunnen.Hun holder seg mest for seg selv og er mye roligere enn vanlig. Når fødselen er i gang svømmer hunnene mine mer urolig opp og ned etter glasset i akvariet. Gjerne bak i et hjørne.
Håper det hjelper litt da
Takker nå hvertfall for alle svar =)

Nå er guppien begynt å oppføre seg som en som føder snart, så da tok det bare litt lengre tid denne gangen enn vanlig.

Mollyen klasker halen oppi vannoverflaten og er helt vill i enkelte perioder, så kanskjedet skjer noe der også snart. Har ikke hatt kull på en dalmatinermolly før, og de er jo store i utgangspunktet. Men finner vel ut av det og =)

Alt loggføres i det minste
UnderCover
Alt loggføres i det minste ;)

Eg håper for din del at du ikke bidrar i arbeidslivet, for dette vil oppta mye tid fremover
Donald
[QUOTE=UnderCover]Alt loggføres i det minste ;)

Eg håper for din del at du ikke bidrar i arbeidslivet, for dette vil oppta mye tid fremover

Hehe, ja det kan du si. Det opptar egentlig nok tid allerede
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap