Ancistrus

Er jo mange forskjellige typer og farger, men kan de krysses, eller har det ingenting å si siden det er samme art?

Hunnen vi vil pare er nesten 3 ganger så stor som hannen. Hvordan vil det gå?
Tenker du på forskjellige varianter av oppdrettsvarianten, siden du sier det er samme art? Det er i så fall ingen art, men en blanding av arter; hybrid. De krysses veldig lett.

Veldig mange Ancistrusarter vil krysse seg, så det er for de fleste ikke ønskelig å holde flere arter i samme kar.

Siden hunnen er nesten 3 ganger større enn hannen er det ikke sikkert han er kjønnsmoden. Men eg har fått uventede kull på forholdsvis små hanner før, så det er bare å vente i spenning
Om du lurer på om den store hunnen vil skade hannen, så mener eg du kan se bort fra den problemstillingen.
Takk for svar =)
Donald
Tenker du på forskjellige varianter av oppdrettsvarianten, siden du sier det er samme art? Det er i så fall ingen art, men en blanding av arter; hybrid. De krysses veldig lett. Veldig mange Ancistrusarter vil krysse seg, så det er for de fleste ikke ønskelig å holde flere arter i samme kar. Siden hunnen er nesten 3 ganger større enn hannen er det ikke sikkert han er kjønnsmoden. Men eg har fått uventede kull på forholdsvis små hanner før, så det er bare å vente i spenning :-) Om du lurer på om den store hunnen vil skade hannen, så mener eg du kan se bort fra den problemstillingen.


Begge "artene" er i bildegalleriet her: , så det burde jo være samme sak. Eller?

Hunnen har vokst fra dag 1, i rekordfart, og hannen er vel mer normal-størrelse på. Hunnen har vokst for fort nesten... Trodde de var kjønnsmoden da de har rikelig med skjegg og barter?
It takes two.
Og det er bare hannen som får store barter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap