Ancistrus egg.

Så i dag at ansistrusene mine har lagt egg. De går i en 240 liter med masse andre fisk. Hvor lang klekke tid er det på eggene, og hva bør jeg gjøre? Bør jeg ha eget yngelkar, eller holder det med å sette inne en liten rugekasse/yngelboks i 240 literen???
Ancistrus hannen passer godt på ungene sine selv de første dagene, hvis jeg ikke tar helt feil så lever de av plommen de første 10 dagene så de dagene kan de godt gå hos dfaren hvis de har en bra hule. Etter de dagene tror jeg at jeg ville tatt de og hatt de i en yngel boks med en lufte Stein i og evnt hatt de i et annet akvarie da de er noen uker gamle
Ok. Takk for svar.
Har bare ett akvarie, og får ikke kjøpe fler Gubben deler ikke hobbyen og entusiasmen...

Vurderer å kjøpe en passe stor fødekasse å henge oppi akvariet. Da kan de gå der til de er store nok til å selges. Men er de vanskelig å fiske opp når de forlater hula, eller bør jeg ta hele hula opp mens yngelen fortsatt er inni?

Har ikke plass til å beholde fiskene, så tanken er å få solgt de.
Letteste er nok å ta de oppi yngel kar mens de er i hulen enda. Siden du da har kontroll på alle sammen.

Du burde kjøpe deg et 2 liter yngel kar som henger på utsiden av akvariet, de drives aven luft pumpe og renser vannet i yngel karet

Og du får nok solgt de, men husk på at yngel er veldig sårbare i begynnelsen så de risikerer å dø ved endringer i vann og temperatur
Ok. Takk for tipset. Da skal jeg komme meg innom dyrebutikken en av de nærmeste dagene.
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Falkenhaug
Reklame for plussmedlemskap