Sommerfuglciklide og gullfisk?

Hei! Jeg har to gullfisker i en bolle, også har jeg et akvarie med to sommerfuglciklider og ti tetraer, kan jeg ha gullfiskene i dette akvariet? Jeg har lest og hørt at gullfisk og sommerfuglciklide kan gå sammen, stemmer dette?
Ville ikke gjort det selv. Sommerfuglciklider og tetraer (de fleste) vil ha surt og blødt vann, mens gullfisken vil ha basisk og hardt vann. Ville heller ha gitt dem bort, evt solgt dem Og da til noen som har et stort akvarie selv
Forresten - så bildet nå - er det den du har? For det er en Thomasiciklide, tidligere kalt afrikansk sommerfuglciklide. Og da kan det gå, hvis du har stort nok kar
Info om denne cikliden fra fiskebasen:
"Holdes parvis i et tett beplantet akvarium med trerøtter, steiner og fint bunnsubstrat. Ikke for kraftig belysning. Gode skjulesteder. Legger eggene åpent på flate steiner eller på planteblader. Holdes sammen med rolige og små fiskearter som ikke vil være forstyrrende for denne ciklidens atferd."

Gullfisk er/blir ikke en liten fisk.

Fint at du vil gi dem et annet hjem enn bollen de nå er i, bolle er ikke noe blivende sted for fisk, for å si det forsiktig, men heller et annet sted enn sammen med ciklidene og tetraene. Om ikke nå, så senere vil tetraene passe inn i munnen til gullfiskene
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap