Tørrfôr til corybarn?

Mine Sterbaiyngel vil ikke leve mer enn 2-3 uker. Har plukket et par hundre egg i løpet av et par mnd, men har bare 5 bittesmå igjen. Noen som kan anbefale noe tørrfôr som de vet funker? Bruker knust artemia på boks nå.
DA hadde jeg blitt glad da!
Knust discus bits funker fint hos meg. Jeg bruker matpapir og kjevle. Det er viktig å bløte det opp før du gir det til fiskene, fordi det sveller opp når det kommer i vannet.
Janne
Knust discus bits funker fint hos meg. Jeg bruker matpapir og kjevle. Det er viktig å bløte det opp før du gir det til fiskene, fordi det sveller opp når det kommer i vannet.


Takk for tips! Har discus bits liggende så da prøver jeg det på neste runde. Synes det er litt rart at de ikke spiser nok knust artemia, men det er kanskje et tricks å variere.
Hvilke type artemia er det du bruker, avskallet artemia?

I tillegg til discusbits bruker jeg finknust Tetra Tabimin og Tropical Super Tabin til yngel.
Til min palettyngel mater jeg med en blanding av: Knust plecomin (algetablett), knust discusbits og avskallede artemiaegg. Dette har i hvert fall ført til veldig rask vekst og minimal dødlighet hos min yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap