Corydoras yngler

Hei,

Jeg var så heldig at en av mine (tror jeg i allefall) corydoras har lagt egg. Jeg lot halvparten være igjen i akvariet (om de har gjømt seg eller blitt spist, er uvisst) og den andre halvparten tok jeg i en ynglekar. Etterhvert som de klekte skjønte jeg fort at jeg var nødt til å ta et heldekkende kar under ynglekaret fordi de kom seg ut.

Flyttet de så over i en plastikk kopp (slik som reker i butikken selges i) med en luftestein og en gjømmestein. Mannen var å fikk kjøpt et ynglekar av netting som vi har satt de oppi. På bunnen har vi en plastplate og ett par stjerner de kan gjømme seg i.

Tror det er rundt 10 stk oppi der nå.
De klekte i går formiddag og utover kvelden.

Alle sammen lever enda.

Har dere noen tips til hvordan jeg skal få de til å fortsette å overleve?
Og når skal jeg gi de mat? Har lest at mellom 2-4 døgn bør det gå, og at de skal mates 2 gang om dagen. Men hvordan vet jeg når tiden er inne for at de skal få mat?

Jeg er ganske nybegynner med akvarium, da vi fikk det tidligere i høst, rundt august.

Jeg har tilgjengelig følgende mat:
TetraWafer Mix (har oppi 3-4tabletter hver kveld etter jeg skrur av lyset)
TetraMini Baby powder food
Premium Vita flake mix (har oppi akvariet hver morgen)

Hadde jo vært morsomt om jeg fikk noen av disse til å overleve...

Jeg har oppdrettet en hel del Corydoras, og du kan lese f.eks. denne artikkelen om hvordan jeg driver Corydoras-oppdrett. Det finnes selvsagt flere måter, men det er altså èn av dem

Når det gjelder fôring av yngelen, er det ingen tvil om at yngelen vokser desidert best på levendefôr. Ikke noe flakfôr eller tørrfôr på boks kan måle seg med det. Med bare flakfôr er det bare såvidt de vokser, synes jeg. Ikke alle pansermalle-yngel er villige til å ta flakfôr som første føde heller, siden det ikke rører på seg så skjønner de ikke at det er mat. De sulter derfor ofte ihjel pga matmangel (mangel på rett type mat).