Yngel fra siamesisk algespiser

Jeg har et 110 liters akvarie med ancistruser, sverddrager, ottocinkluser og siamesisk algespiser. I dette akvariet svømmer det nå en 2,5 cm lang, blank fisk med store øyne.

Eneste jeg kan skjønne er at det er de siamesiske algespiserne som har laget en yngel, da den lille fisken ikke er ancistrus eller ottocinklus, og er det en sverddrager må det være en slags albino-mutant med v-formet halefinne.

Jeg har sjekket på nettet og det virker som om at det er tilnærmet umulig å få siamesiske algespisere i fangenskap til å formere seg.

Er det noen som har bilde av siamesisk algespiseryngel, eller vet hvordan de ser ut? Jeg kan ikke finne bilde eler beskrivelse på nettet noe sted.
Her er noen bilder av fisken jeg er ganske sikker på at er en siamesisk algespiser-yngel.
Jeg syns ikke det ligner mye på en SAE. Du har kanskje fått med deg fiskeegg på en plante du har kjøpt? Klarer du å ta bedre bilder av fisken?
Får se når den vokser til. Jeg har ingen nye planter i akvariet. Vanskelig å ta bilde av den gitt, jeg prøver igjen når den har blitt litt større. Finnene likner på stor algespiser sine finner. Kroppen er ellers litt kort og stutt.
Jeg har forøvrig gullfisk i et annet akvarium, og har helt vann fra det oppi der yngelen er, så det kan forklare mysteriet.

Fisken har ikke det overbittet som store siamesisk algespiser har, men den er temmelig liten fremdeles.
Det er en gullfisk. Den må ha kommet med vann fra det andre akvariet.

Lurer fremdeles på hvordan Siamesisk Algespiser-yngel ser ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap