Hvordan drette palettciklide?

Hei, lurer på hvordan folk dretter palettciklide? Hvordan PH. skal være?, tempratur?, hva slags huler osv. Blir glad for svar
Du trenger egentlig ikke å gjøre så fryktelig mye. De både trives og yngler i surt og basisk vann (mellom 5 og 8 i følge fiskebasen). Vannet mitt ligge på rundt 24 grader, og de yngler som bare det, men ikke se bort ifra at de yngler både ved lavere og høyere temperaturer. Jeg har lest at pH har en innvirkning på kjønsfordelingen hos yngel, der surt vann gir flest hanner og basisk vann gir mest hunner, men dette har jeg aldrig tenk over i praksis. Når det gjelder huler er kokosnøtthuler en sikker vinner, men alle slags huler av f.eks røtter eller skifer fungerer også bra.
Kontorstol
Du trenger egentlig ikke å gjøre så fryktelig mye. De både trives og yngler i surt og basisk vann (mellom 5 og 8 i følge fiskebasen). Vannet mitt ligge på rundt 24 grader, og de yngler som bare det, men ikke se bort ifra at de yngler både ved lavere og høyere temperaturer. Jeg har lest at pH har en innvirkning på kjønsfordelingen hos yngel, der surt vann gir flest hanner og basisk vann gir mest hunner, men dette har jeg aldrig tenk over i praksis. Når det gjelder huler er kokosnøtthuler en sikker vinner, men alle slags huler av f.eks røtter eller skifer fungerer også bra. :)
Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap